Pagina's

zaterdag 15 april 2023

Seizoenen Schets 6 - Lente

 

Hoi bloggers! Ja het is alweer een tijdje geleden.. vandaag is het weer tijd voor onze zesde Seizoenenpost. Het zou eigenlijk inmiddels de zevende moeten zijn maar door omstandigheden was het er even niet van gekomen. Het fijne is dat we daar niet moeilijk over doen, we doen dit immers voor ons plezier nietwaar?! Het thema vandaag is natuurlijk de lente en de schets heeft Gerjon deze keer voor ons opgezocht;

Jullie zien natuurlijk meteen dat ik wel een beetje vals gespeeld heb. Ik had eerst braaf 4 cirkels uitgestanst maar het werd zo druk. Het klopte gewoon niet voor mijn gevoel en toen heb ik dus twee van de cirkels weggehaald. Nu was het kaartje weer in balans en daarom heb ik het zo maar gelaten. Het stansje met de bloem heb ik verhoogd met meerdere laagjes en gevuld met glossy accent, zo krijg een soort van glas in lood effect, heel gaaf! 



Aan het thema heb ik me wel braaf gehouden. Zelfs een lentetekstje aan de binnenkant. 

Stempels: XL spring greetings - SSS
Stanzen: In-focus floral frames, In-focus florals - MFT
Inkt: Versafine Clair nocture, Versamark - Tsukineko, Distress oxide Salvaged patina, Sqeezed lemonade, Worn lipstick, Twisted citron - Ranger
Papier:  Solar white - Neenah, Soft stone - PTI
Verder: enamel dots, Glossy accent.

Ook Nicole en Gerjon zijn met deze schets aan de slag geweest en ik ben dan ook heel benieuwd naar hun Lentekaartje!
Jullie ook? Hieronder vind je de linkjes. 

Gerjon - Kekke kaarten
Nicole - Pluk de dag

Groetjes en een heerlijke Lentedag!
Nicole

10 opmerkingen:

Els zei

Super wat een leuke kaart en ook de tekst vind ik heel mooi bij deze kaart.
Leuk met dat glossy accent.
Groetjes, Els

GerJanne zei

hahaha....smokkelaar! Maar hij is prachtig geworden en wat leuk met de glossy accents! Ik ben heel benieuwd of de anderen ook gesmokkeld hebben of dat zij wel een manier gevonden hebben om alle cirkels te gebruiken, zonder dat het uit balans is...Ik ga gauw kijken!

Daphne zei

Wat gaaf zeg, dat glas in lood effect!!
Mooi kaartje hoor.

Rhodé zei

Prachtig! En weer heel anders dan Gerjon. Leuk effect met de glossy accent. Inderdaad net glas-in-lood.

Femminde zei

Oh wat leuk met dat glas in lood effect!! En ja ik snap wel wat je bedoeld met teveel cirkels. Dat het gewoon teveel was. Misschien was een dun lijntje net als op je glas in lood een optie geweest.
Maar zo is die heel tof.
Fijn weekend verder!!
Groeten van Femminde

nicolevb zei

hahaha ik zat ook met mijn handen in het haar met die 4 cirkels
Maar smokkelen kan natuurlijk ook ;-)

Wat geeft dat glas en lood toch een leuk effect.
En de teksten zijn bij jou altijd to the point en zo mooi gevonden.
Het is weer een beauty geworden nicole

bolletjelucky.blogspot.com zei

Nou goed dat je gesmokkeld hebt want je moet er natuurlijk wel een goed gevoel bij hebben. Je kaart vind ik heel mooi geworden en inderdaad heel mooi zo opgevuld met de glossy accents. De leuke tekst aan de binnenkant heeft ook leuke kleurtjes gekregen. Een mooie lente-kaart Nicole.
Lieve groetjes Miranda

Holly zei

Super leuke idee en hele mooie kaart geworden.

Nancy zei

Hey Nicole,

Wat een leuke bloemenkaarten laat je hier zien! Vind de gele ook geweldig!
En lap!! Ik ben alweer vergeten een kaart voor jouw verjaardag te sturen. Ik laat ze morgen vertrekken! Hou jouw bus maar in de gaten!

Liefs,
Nancy

Kekke Kaarten zei

Hey Nicole,
Een wat latere reactie vanwege ons weekendje weg. Het was wel een uitdaging hè, deze schets. Heb mezelf ook even achter mijn oren gekrabbeld hoor ;-) ..... maar je hebt het super goed opgelost. Je kleuren zijn geweldig, echt lentefris! Leuk dat je deze stans voor je kaart gebruikt hebt, hij leent zich hier uitstekend voor en zeker ook voor het glas in lood effect, goed bedacht hoor! Ook mooi dat je de takjes in het wit hebt gehouden, heel subtiel.
Groetjes, Gerjon