Pagina's

zondag 3 april 2022

Dutch Cardlovers Challenge #358

Wat was het leuk om al die strand-kaartjes voorbij te zien komen! Ik houd er van!! Vandaar starten we alweer met een nieuwe challenge. Rosalien heeft hem verzonnen en hij luidt..

Maak een pop-up kaart 

Nu ben ik geen kei in driedimensionale kaarten maar ik heb in mijn bescheiden (ahum..) voorraadje een stans voor voor een boxkaart. En die popt ook! Dus met een beetje hulp van MFT is het toch helemaal goed gekomen met deze challenge.

Hoewel ik veel kaartjes maak ben ik in het versturen soms nogal vergeetachtig. Ik heb een verjaardagskalender op de WC hangen (schijnt heel typisch Nederlands te zijn) maar toch vergeet ik soms mijn kaarten op tijd op de post te doen. Ook voor de jarige Ellen uit het DCL design team was ik dit jaar te laat. Reden te meer om extra mijn best te doen voor een 'belated birthday' kaartje om de pijn te verzachten..



platgevouwen past hij perfect in een envelopje...

Stempels: Happy plants- Honey Bee, Anything but basis birthday wishes - MFT, Laught out loud belated - Clearly Besotted
Stanzen: Happy plants- Honey Bee, Outside the box, Outside the box low profile - MFT
Inkt: Vesafine onyx black, Memento Tuxedo black- Tsukineko, Soot - Lawn Fawn
Papier:  Solar white, Desert storm - Neenah, Hugs and Kisses - Honey Bee
Verder: Envelop, Hugs and kisses gem stickers, Sweethearts - Honey Bee

Hoe doen jullie dat? Heb je een bepaald systeem om op tijd je kaarten te verzenden? Of zijn jullie net als ik ook wel eens te laat? Het helpt ook niet echt dat er hier geen brievenbus meer in de buurt is en ik er echt op uit moet om te gaan posten. Hoe is dat bij jullie? 
Ik hoop in ieder geval dat jullie een leuk idee voor een pop-up kaart hebben. Op het blog van DCL kun je verschillende voorbeelden en vormen vinden maar misschien heb je zelf wel een favoriete pop-up techniek. Die zien we dan natuurlijk ook heel graag! 
Klik op het logo hieronder om op het blog van DCL te komen voor alle details en de voorbeelden van de andere leden van het designteam. Hier kun je ook je kaartje linken. 

Meedoen kan tot en met vrijdag 24 April 


Heel veel succes en een zonnige zondag!

Nicole


24 opmerkingen:

Margo zei

Wat een supertoffe kaart Nicole. Ik ben ook vaak te laat voor de verjaardagen jammer genoeg 😪 een beetje hetzelfde als bij jou, soms ben ik gewoon echt te laat en soms ligt het kaartje hier een week op de tafel omdat er geen brievenbus in de buurt is en ik nergens langskom.
Dus ik heb niet echt een tip vrees ik.
Groetjes
Margo

Els zei

Een super leuke pop-up kaart heb je voor de challenge en Ellen gemaakt.
Ik kijk elke week op de verjaardagskalender en dan schrijf ik de namen op een briefje. Zodra de kaart klaar is zet ik een krul bij de naam en gaat de kaart geschreven in de envelop. Dat bevalt mij prima.
Fijne zondag en groetjes, Els

Danielle zei

Ik heb een kalender met verjaardagen in mijn knutselkamer staan. Zo zag ik nu op de tiende weer een verjaardag en daar ga ik dan voor aan de slag want mijn voorraad is op een zeer laag niveau ;-) ik kan de post op mijn werk meegeven, dat scheelt. Maar als je dit geweldig mooie kaartje krijgt, mopper je denk ik niet als je verjaardag vergeten is. Ik vind hem echt super mooi!!

Daphne zei

Voor iemand die niet zo goed is in het maken van Pop-up heb je dit prachtig gemaakt.
Zo gezellig, al die plantjes en de tekst is grappig, haha, zo'n kaartje is echt leuk om te vinden in je brievenbus.
Ik maak mijn kaartjes meestal op tijd, zet ze dan op de foto en dan leg ik ze klaar om te schrijven.
Maar meestal doe ik dat niet meteen.
Komt bij dat ik dan nog een envelop moet zoeken, het adres boekje erbij, wegen voor de juiste hoeveelheid postzegels, allemaal drukte en daar heb ik dan niet meteen zin in.
Dus blijven ze liggen en ben ik vaak NET op tijd om ze te posten.
Wij hebben een brievenbus tegenover ons huis, maar al 3x zijn kaarten kwijt geraakt die ik daarin gepost heb, dus post ik ze nu tegenover het Postnl punt, onderweg naar mijn werk, in Zwolle.
Best een gedoe allemaal.
Ik denk wel eens, als ontvangers eens wisten hoe druk ik er mee ben zouden ze vast NOG blijer zijn met mijn kaartjes😅

!neke zei

Super leuke kaart !!!!!
Groeten Ineke

Creaellenknutselsite zei

wat een supergaaf kaartje met de leuke plantjes zeker weer een uitdaging
ik heb een kalendertje bij mijn computer liggen wanneer er een jarige is maak ik de kaart soms ook meerdere te gelijk die later in de maand zitten en leg ze in de huiskamer klaar, om mee te nemen als ik naar de fysio ga want daar is de dichtbij zijnde brievenbus, soms is er dan een kaart wat vroeg maar het is te ver om voor iedere kaart er naar toe te lopen, dus ben ik eigenlijk altijd op tijd
groetjes ellen

Marjan zei

Ik vind jouw kaart heel mooi, die zachte tinten ook en wat een leuke stempels/stansen zijn dit!
Ik ben ook wel eens te laat, maar meestal gaat het wel goed door het houten kalenderblok met verwisselbare bladen dat boven mijn bureau hangt.
Hier in de buurt staat er gelukkig nog wel een brievenbus, dat scheelt.

Margreet zei

Wat een prachtige popupkaart, Nicole. Zo eentje te laat ontvangen is een feestje! (ik was 28-3 jarig....lol).
Ik heb een Rolodex en ik heb voor alle 12 maanden het kaartje aan de ene kant 'versierd' en aan de andere kant staan de data met namen. Postzegels heb ik altijd op voorraad (en anders kan dat tegenwoordig ook makkelijk digitaal) en ik loop speciaal naar de brievenbus en knoop er meteen een wandelingetje aan vast.
xxx Margreet

Angélique zei

Een heel leuke kaart met al die gezellige planten. Je hebt de perfecte stempels voor een wat latere verjaardagskaart.
Ik heb een stans van een slak gekocht voor te late kaarten, maar hij zit nog steeds in de verpakking. Ik heb een digitale verjaardagskalender, die geeft sowieso een herinnering, maar ik schrijf vaak weken van te voren al een lijstje met verjaardagen die er aan komen en de challenges waaraan ik mee wil doen met alle einddata en zo is vaak eea ook wel te combineren.

Gerrina zei

Pff die 2 weken zijn voorbij gevlogen voor ik tijd had gevonden om weer mee te doen... Pop up kaarten is niet wat ik maak, maar deze van jou vind ik mooi en 'volwassen'; en mooi uitgebalanceerd! Fijn weekend!

Ellen zei

Heel herkenbaar hoor…gaat hier ook zo haha! Ik moet naar het winkelcentrum om te posten en nu met alle besmettingen kom ik daar al 2 jaar niet…alleen het hoog nodige!
Jouw kaart is superleuk gedaan met de gave plantjes!
Groetjes Ellen

Rosalien Zwackhalen zei

Wat een ontzettende gave uitwerking. Is niet te zien dat je hem lastig vondt. :) Ik vindt de planten ook geweldig die je gebruikt hebt en ook de kleuren die zo mooi bij elkaar passen.
O, je bent niet de enige hoor die vaak te laat is...lol..

Diny zei

Wat een gezellige pop-up kaart Nicole.
Zo leuk gedaan met de plantjes!
Groetjes Diny

Rhodé zei

Mooie kaart met dat zachte roze en de leuke kamerplanten!
Sinds mijn verjaardagskalender in het toilet is gevallen🙈 vergeet ik ook weleens een verjaardag. De verjaardagen van medebloggers heb ik in de takenlijst op mijn telefoon gezet. Daar krijg ik een week van tevoren een herinnering van. Als ik dan nog geen kaart heb kan ik nog snel aan de slag en gaat mijn kaart meestal op tijd op de bus. Maar het werkt niet mee dat ik geen brievenbus op mijn route heb. Ik moet er echt speciaal naar toe. Ik snap het van PostNl, maar voor mij niet handig.

lostinpaper zei

Sooo pretty Nicole! Love that it fits into a regular envelope!

Colien zei

Dit is echt een hele leuke pop-up, gaaf met die plantjes!
Tja, hier ook wel eens te laat. Vooral wanneer er iemand in het weekend of op maandag jarig is... We hebben hier wel een brievenbus, maar de ervaring leert dat, wanneer ik de envelop hier in het dorp in de bus gooi, de post er net een dagje langer over doet. Meestal post ik in het dorp waar ik werk, daar wordt de bus echt ná 17.00 uur geleegd en wordt het (meestal) wel de volgende dag bezorgd.
grtz Colien

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat een leuke pop-up kaart met die leuke plantjes, het zal je vast vergeven worden dat je iets te laat bent met zo'n leukerd. Leuk om deze kaart weg te zetten, net een klein tuintje hihi.
Lieve groetjes Miranda

Marfien zei

Leuke kaart, ja als je te laat bent kun je beter een plantje sturen, bloemen blijven niet zo lang mooi :-)
Wat je schrijft over de post kan zo mijn verhaal zijn, ik leg de kaart maar vast in de auto, brievenbussen alleen bij supermarkten, dichtstbijzijnde toch 5 km . . .

nicolevb zei

Wat een beauty weer
Mooie zachte kleuren

En ja ik vergeet het soms ook (best wel vaak eigenlijk)
Ik heb een agenda in mijn telefoon die 2 dagen van te voren een melding geeft pas op er is iemand jarig binnenkort en dan nog vergeet ik het

Kekke Kaarten zei

Hij is goed gelukt hoor Nicole! ik vind de kleuren heel mooi en combineren perfect bij de prachtige plantenstempels (vind deze echt heel mooi!). Toch handig om een 'vergeten verjaardag' stempel in je voorraad te hebben ;-) ..... hoe ik dat doe met verjaardagen, ik heb een adressen en speciale dagen boekje (uit de erfenis van schoonmama) en dit blijkt erg handig. Ik neem dat iedere 2 maanden even door en maak de kaarten dan zoveel als mogelijk in voren.
Ik ga ook eens aan de slag met deze leuke challenge, er is vast nog wel iemand waar ik een kaartje voor moet maken :-))
Fijne dag en groetjes,
Gerjon

Cornelie zei

Hartstikke leuk met de plantjes!! Wat een leuk kaartje geworden en later een kaartje ontvangen is ook leuk vind ik ;-)
Ik heb een kalender in mijn hoek. En voor er een nieuwe maand begint, schrijf ik de verjaardagen in volgorde, met datum, op een notitieblok. Deze ligt altijd ergens op mijn bureau. Daar schrijf ik ook bij als iemand ziek is, of een rijbewijs heeft gehad. Een reminder om dat nog te maken en te versturen. Dat laatst is nog wel eens een dingetje, maar ik ben toch vaak wel redelijk op tijd. Als ik voor de Swap, Liftchallenge of Cloud9 iets ga maken, kijk ik altijd op mijn lijstje of ik dit kan combineren...werkt voor mij best goed ;-)

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Ondanks dat hij te laat is, zal ze er heel blij mee zijn! Hij is echt heel leuk met de plantjes. Mooi gedaan!! Ik heb een kalender op de wc, maar ook in mijn hobbykamer, op het bureau een schrift waar ik per maand alle jarigen en meer in heb staan.. meestal probeer ik 2x in de maand alle kaartjes voor jarigen etc. al uit te zoeken en in enveloppen verzendklaar te leggen.. dan leg ik ze op datum en kan ik steeds een stapeltje meenemen naar het postkantoor! Werkt voor mij het beste, in plaats van steeds 1 kaartje op de bus en dat ik iedere dag moet kijken..
xx

Holly zei

Wat een lief kaartje....
Verjaardagskalender op toilet beneden heb ik ook..maar ik ga meestal boven en daar hangt geen kalender dus..LOL! Ik schrijf alle verjaardagenjaardagen in mijn agenda....en heb hier ook nog briefje naast mijn laptop wie deze maand jarig is en voor wie ik kaart moet maken..deze maand veel dus...! Als bv iemand op op maandag jarig is schrijf ik week ervoor al in agenda dat ik donderdag of vrijdag kaart op de bus moet doen..omdat op maandag geen post bezorgd wordt..zo raar!Snap niet waarom niet...
Meestal doe ik zo wie zo kaart paar dagen te vroeg op de post want merk dat Post.nl steeds langzamer is... postzegels altijd in huis..maar brievenbus moet ik stukje voor lopen.. breng het meestal naar AH service punt. En ondanks alle moeite die het kost komen kaarten dan toch niet aan raken kwijt...en dan baal ik zo...en vind dat zo verdrietig voor de jarige... Dus brengt mijn man ook hier in de omgeving op de racefiets kaarten weg..van die weet ik zeker dat ze goed aangekomen zijn! LOL!

Femminde zei

Wat een super mooi pop up kaartje!! Heel tof met die gave stempels. Ik ben niet zo goed in inkleuren maar dit is super. Ga gauw eens weer wat met bloemen en planten stansjes doen of zo als ik dit zie.
Ik heb voor het versturen wel een systeem. Ik heb nu alles voor de maand april geschreven en dat ligt op volgorde klaar.
Die voor jou is nog open. Ik hoop dat ik nog tijd heb om wat te stanzen maar ik kom in tijdnood want hij moet morgen op de bus. Er komt zeker wel een verjaardagskaart je kant op.
Fijne week!! (en alvast fijne verjaardag11)
Groeten van Femminde