Pagina's

dinsdag 30 maart 2021

Liftchallenge # 160

Wat was het leuk om al die kaarten met embossing voorbij te zien komen. Het herinnert mij eraan dat ik mijn stencils eigenlijk veel te weinig gebruik. Het effect is zo leuk!
Voor de nieuwe liftchallenge van vandaag heeft Cornelie ook weer een hele leuke voorbeeldkaart met techniek gevonden. Het is een tecnhniekje van Jennifer McGuire en er zit ook een filmpje bij. De uitdaging luidt:

Maak een kaart met de techniek "Dot-coloring"

Nu hoor ik je denken.. "Wat is in hemelsnaam Dotcoloring?" En ja, ik moet toegeven, ik had er ook nog nooit van gehoord. Maar daarvoor is er dus een  filmpje met daarin alle uitleg. 

KLIK voor het filmpje.. 

Het is een superleuk techniekje en helemaal niet moeilijk. Geen stress dus... sterker nog, je wordt helemaal zen van dat dotten let maar op! Ik heb een wat oudere stempel uit de kast getrokken die ik prachtig vind maar zelden gebruik omdat ik de stanzen niet heb. Ik houd namelijk niet zo van knippen... Maar voor deze techniek was deze stempel perfect. Omdat hij zo groot is, heb ik er een slimline kaart van gemaakt net als in het voorbeeld van Jennifer. 




Ik ben eerst begonnen met het panel te maken voor de binnenkant, zo kon ik even oefenen voordat ik aan de voorkant begon. Ik heb bij iedere kleur een lichte en een iets donkerdere copic marker gebruikt waarbij ik de lichte kleur eerst goed liet drogen voordat ik met de donkere kleur ging stippen zodat de kleuren niet in elkaar zouden blenden. 

Stempels: Sketched flowers - SSS, Don't forget to write - PTI
Stanzen: Don't forget to write - PTI
Inkt: Memento tuxedo black - Tsukineko, 
Papier: Solar white - Neenah, Silver metallic, Narwal - Lawn Fawn
Verder: Copic markers

Ik hoop dat jullie massaal aan het dotten slaan want het is echt heerlijk om te doen. Je hebt de tijd tot en met vrijdag 16 April 18.00 uur en Marjan is sponsor van een leuke prijs voor de winnaar. 

Kijk vooral even op het liftchallengeblog voor de details en de prachtige voorbeelden van Cornelie en Marjan en vergeet natuurlijk niet je eigen creatie te linken, ik ben heel benieuwd!

Succes!! 
Nicole

20 opmerkingen:

Stampin with Liz Design zei

Wat een prachtige kaart! Heel mooi de witte bloemen voor je gekleurde achtergrond! Liefs Linda

Daphne zei

Wat gaaf!!!!!
Zeker in deze tijd, nu het "Stippen" zo in is, en super leuke techniek.
Goeie tip trouwens van de kleur eerst laten drogen.
Ik ga zeker meedoen!!

Daphne zei

Oh en vergeet ik te zeggen......
Hou kaart vind ik héél erg mooi!!
Sorry hoor, was zo enthousiast en reactie aan het tikken dat ik dat vergat te zeggen.
Maar ik zei, echt waar, hardop "Wauw, die is mooi"
De binnenkant ook weer zo mooi.
Leuk leuker leukst!

Danielle zei

Dit heb jij weer genaild Nicole!! Echt een topkaart, prachtig gedaan. De grote bloemen lenen zich hier perfect voor. En die binnenkant is ook prima gelukt, oefenen was voor jou helemaal niet nodig ;-)

jackelien zei

Hoi
Wat een leuke techniek ga zeker meedoen.
Je kaart is echt supertof
Groetjes Jackelien

Margreet zei

Wat een gaaf resultaat! Even tijd zoeken en dan stippen maar!
xxx Margreet

Irene zei

Schitterend!
XxIrene

Sarah zei

Wauw! Prachtig!
Ik ga proberen mee te doen, nu ik zelf zo in mijn stippen fase zit . X

Maaike Huisman zei

Heel mooi, deze kaart met stippen. Jammer, dat je die stansen niet hebt van die mooie stempels van SSS. Ik maak veel stansen met de silhouette, had jij die ook niet?
Ik ga me ook maar wagen aan het stippen.
Groeten van Maaike

Marjan zei

Mooie kaart Nicole, deze stempels zijn inderdaad perfect!! Ik moest echt heel erg zoeken, viel niet mee ;) Jouw tere lentekleurtjes passen ook heel mooi hierbij!

Nancy Soetaert zei

nu is het dotten, in de schilderkunst was het ooit pointillisme...
heel leuk zoals hier om rond je afdrukje te werken.
heel mooie kaart!
Nancy

bolletjelucky.blogspot.com zei

Een hele mooie voorbeeldkaart in lentekleurtjes Nicole en ook de binnenkant is weer top. Leuke challenge weer.
Lieve groetjes Miranda

Scraptastisch zei

Heel dottig, hihi En jij hebt er ook een gave kaart mee gemaakt Nicole en goed omschreven maar of ik zo technisch ben??? nog belangrijker goed papier en een reuze stempel haha, maar ik vind het enig om het te zien!
xx Gerie

GerJanne zei

Wat een gave challenge is dit! Nog nooit eerder gezien, dus des te leuker om het te gaan proberen.
Jouw voorbeeldkaart vind ik prachtig. Binnenkort mijn stempels maar weer voor de dag halen en kijken welke er geschikt is..

Kaartenkraam zei

Deze stempel is er wel heel erg geschikt voor. je kaart is prachtig geworden, erg leuke met die verschillende zachte kleurtjes.

groetjes van Ank

Rhodé zei

Je kaart is prachtig! Mooie kerstkleurtjes. Wat een leuke techniek is dat. Ik kan me voorstellen dat Copics zich hier goed voor lenen.

Els zei

Wat heb je met deze techniek een bijzondere mooie lente kaart gemaakt. Prachtig resultaat met de donkere op de lichtere kleur.
Groetjes, Els

Colien zei

Heel leuke challenge, weer een techniekje om uit te proberen. En jouw kaartje is geweldig mooi, erg tof effect al die gekleurde stipjes bij de zwart/wit geprinte bloeen!
grtz Colien

Holly zei

Super mooi..prachtig zo die kleurtjes om de stempel..super leuk idee!

Gerrina zei

Lekker even een rondje maken door blogland...heerlijk! Zeker als ik dan bij jou zie wat ik heb gemist...deze bijv....Mooi hoe de bloemen en takjes "poppen" door de kleuren erachter! Groetjes, Gerrina