Pagina's

zondag 28 maart 2021

Dutch Card Lovers Challenge #344

Wat gaat dat toch snel hè. De challenge van Marjan is alweer afgelopen en het is alweer tijd voor een nieuwe uitdaging op het DCL blog. Ik heb hem vandaag mogen verzinnen en omdat ik een enorme boekenwurm ben en onze labrador Nutella dol is op het kapot knauwen van mijn boekenleggers had ik bedacht; 

Maak een boekenlegger.

Simpel toch? En handig! Degene die meer uitdaging zoekt mag zich laten inspireren door een mooi boek dat je gelezen hebt. We horen dan natuurlijk ook graag welk boek dat is. Het is geen verplichting, elke boekenlegger mag meedoen maar boekentips zijn altijd welkom!

Ikzelf leest graag spannende thrillers of historische romans. Eén van mijn lievelingsboeken is "Het theemeisje van Yunnan", dit boek heb ik gekozen voor mijn eerste boekenlegger. In het boek komt een belangrijke plek voor met een grote boom, dat werd de eyecatcher op mijn boekenlegger. Voor de kleuren en de bladeren in de achtergrond heb ik me laten inspireren door de cover van het boek. Ik zag laatst een filmpje van Yana Smakula waarin ze steeds stukjes afplakt met tape en daarna een kleur inkt op de achtergrond blend. Het leek me leuk dat te proberen en het paste goed bij de boom die ik wilde gebruiken. 




Stempels: Good reads - ME, Connichiwa Lantern - Hero Arts, Vintage leaves - SU!
Stanzen: Bookmark it die ME
Inkt: Versamark, Versafine black - Tsukineko. Distress Oxide inkt Spiced marmelade, Rusty hinge, Candied apple, Fired brick, Squeezed lemonade, Wild honey, fossilized amber, ripe persimmon, Mustard seed - Ranger
Papier: Bristol smooth - Strathmore, Basic black - SU!
Verder: Lint, splitpen

De tweede boekenleggen is gewoon algemeen, voor de leuk. Nu maar hopen dat onze Nuts er af blijft! (al is die kat wel een risico natuurlijk...) 


Stempels: Book worm, Good reads - ME
Stanzen: Book worm - Bookmark it die ME, Single stitched line oval - MFT, Seeing starts - PTI
Inkt: Versamark, Memento - Tsukineko. Distress Oxide inkt Blueprint sketch, Black soot, Chipped saphire, Mowed lawn - Ranger
Papier: Bristol smooth - Strathmore, Solar white - Neenah, Dark indigo - PTI, Gold dust glitter - Tonic 
Verder: Gouddraad, lint, copic markers, glossy accent

Ik hoop dat jullie het leuk vinden om mee te doen en dat we veel prachtige boekenleggers en misschien zelfs wat leuke boekentips voorbij zien komen. Ik kan niet wachten tot het lentezonnetje warm genoeg is om met een boek in de tuin te zitten!
Klik op het logo hieronder om op het blog van DCL te komen voor alle details en de prachtige voorbeelden van de andere leden van het designteam. Je kunt hier ook je kaart linken. Meedoen kan tot en met vrijdag 9 April.

Heel veel succes en een zonnige zondag!

Nicole


18 opmerkingen:

Els zei

Wow wat een pracht boekenleggers heb je gemaakt en zulke mooie kleuren heb je gebruikt. ik vind het een super leuke uitdaging.
en inderdaad de tijd vliegt voorbij, sowieso deze nacht hahaha.
Fijne dag en groetjes, Els

Irene zei

Een énige challenge is dit en wat heb je 2 super leuke boekenleggers gemaakt. De kleuren van de eerste zó mooi en de 2e so cute! Vroeger las ik onwijs veel, nu vooral met mooi weer buiten dus kijk er ook naar uit!
XxIrene

Laurespage zei

Wat een mooie boekenleggers heb je gemaakt, de eerste heeft prachtige kleuren, zoals de kaft van het boek en de tweede is superlief.
Ik heb ook een zwak voor boekenleggers, telkens als we op reis gingen bracht ik er mee en zo kan ik een gevarieerde collectie.
En nu ben ik een boek aan het lezen met een boekenleggers voor hartjes die onze kleinzoon gemaakt heeft een paar jaar geleden in de kleuterklas. Nog een fijne zondag !
Laurette

Daphne zei

Haha, nou, dat dacht ik dus ook, als Nutella er niet aan mag zitten had je geen kat moeten maken op je boekenlegger😉.
De zijn weg mooi, ten minste, de 1ste vind ik heel mooi (leuke techniek!), de 2de vind ik vooral schattig.

Sarah zei

Wauw! Die eerste is prachtig!
Toffe opdracht. X

Blankina zei

Prachtige boekenleggers ! Ze zijn heel verschillend maar beiden zo mooi! Fijne zondag Blankina

bolletjelucky.blogspot.com zei

Twee hele mooie boekenleggers Nicole en de eerste is helemaal een plaatje met die mooie kleuren en leuke boom. Ik lees al zo lang ik kan lezen en dan ook echte boeken. Ze kunnen me niet dik genoeg zijn. Vooral spannende boeken hebben mijn voorkeur. Leuke challenge.
Lieve groetjes Miranda

Marieke zei

Leuke boekenleggers is weer eens wat anders. Ik ben ook echt een lezer al gun ik mezelf de tijd vaak niet..

Kaartenkraam zei

Wat heb je die eerste geweldig mooi gemaakt, die spreekt mij heel erg aan wat een heerlijke kleuren en mooie techniek ook!
Van de tweede vind ik vooral het ovaal heel mooi en vertederend.

groetjes van Ank

Margreet zei

Wat een prachtige boekenleggers heb je gemaakt, Nicole. De 1e heeft een schitterende achtergrond en de 2e heeft een schattig poezenplaatje er op.
Laat ik nou toevallig voor morgen een kaart gepland hebben met een boekenlegger erbij. Ik ga hem natuurlijk linken bij DCL.
xxx Margreet

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Een hele leuke challenge Nicole! En ik vind vooral de eerste, geïnspireerd op het boek echt heel erg mooi geworden! De andere is heel schattig. Mooie inspiratie! Je baby-kaartjes hieronder zijn echt helemaal geweldig, top gedaan weer!

Trudy zei

Twee prachtige boekenleggers! En wat past de 1e goed bij het boek! Ik heb nog nooit van het boek gehoord maar het heeft een mooie voorkant! Leuk bedachte challenge!
Groetjes Trudy

Gerrina zei

Een leuke nieuwe uitdaging en twee heel verschillende voorbeelden. De 1e is mijn favoriet... Fijn weekend!

Rhodé zei

Mooie boekenleggers, Nicole! Je hebt je favoriete boek heel mooi verwerkt op de eerste boekenlegger, zo met die laagjes. I.v.m. het klussen doe ik momenteel niet mee met challenges, maar er zijn vast genoeg anderen die meedoen met de challenge. Hopelijk levert het veel leesinspiratie op!

Marjan zei

Superleuke challenge vind ik het en ik hoop op veel deelenerms! Jouw boekenlegger vind ik echt prachtig! Mooi die achtergrond waarop de boom zo scherp afgetekend wordt, het zwarte deel onderaan accentueert dat goed! De tweede is ook erg leuk, super die kat met bril... boekenwurm kat.
Het boek ken ik nog niet, maar ga het zeker opzoeken!

Femminde zei

Wat een super leuke challenge. Hier pas ook boekenleggers gemaakt voor de meiden en het inspireert zeker. En jij maakt ze dan ook zo mooi toepasselijk bij het boek. Heel erg mooi!! En deze zijn echt te mooi om door Nutella te laten verslinden.
Je babykaartjes uit de vorige post zijn ook toppertjes!! Zo snoepig.
Fijne week!!
Groeten van Femminde

Holly zei

Super mooi..beide!! en ook leuk idee als je boek aan iemand cadeau geeft er ene bijpassende boekenlegger bij te doen..! Prachtige kunstwerkjes heb je gemaakt ..hoop inderdaad dat Nuts er geen trek in heeft ...en super leuke challenge!
(zal het boek aanvragen bij de bieb...)

Ellen zei

Prachtige boekenlegger Nicole en super mooi geinspireerd door het boek.
Het boek van Lisa See heb ik ook gelezen, ik vond het prachtig! Beetje vergelijkbaar met De Rijstmoeder, ken je die ook?
Nog een tip van hetzelfde genre; Jean Kwok - Bijna thuis.
Groetjes Ellen