Pagina's

zondag 14 maart 2021

Dutch Card Lovers Challenge #343


Het is alweer zo ver. We gaan vandaag alweer met een nieuwe Dutch Card Lovers uitdaging aan de slag. Hij is verzonnen door Marjan en luidt;

Maak een kader voor een tekst zoals op de voorbeeldkaart hieronder.

Ik heb nog nagedacht over andere stempels dan bloemen maar omdat ik een beterschapskaartje nodig had waren bloemen uiteindelijk toch de beste optie. Bovendien voelen we allemaal een beetje hoe de lente al in de lucht zit en automatisch krijg ik dan gewoon ook zin om kaarten met bloemen te maken.
Ik heb gekozen voor een kleuren pallet van groen, geel en aquablauw en heb daar met een bloemenset van MFT gewoon een heel schaaltje vol bloemetjes mee gestempeld. Daarna ben ik ze gaan rangschikken (bloemschikken) en heb ze met Press'n Seal opgepakt en het hele bundeltje op deze manier aan de onderkant met een grote schaar recht afgeknipt zodat ik een mooie strakke lijn kreeg boven de tekst. Daarna met foamtape op de geemboste achtergrond geplakt. 
Voor de onderkant heb ik hetzelfde gedaan en toen de tekst ertussen geplaats en afgemaakt met wat sequins.  


Aan de binnenkant nog een extra tekstje gestempeld en van de resterende bloemetjes een aantal recht afgeknipt en boven de tekst geplaatst zodat je ook hier hetzelfde effect krijgt als op de voorkant alleen dan gewoon plat. 

Stempels: Rustic wildflowers, Feel better - MFT, Get well soon - Lawn Fawn
Stanzen: Rustic wildflowers - MFT
Embossing folder: Painted texture - SU!
Inkt: Japaleno, Pizza crust, Walnut, no2 pencil, Sunflower, Lemonade, Narwal, Celery stick, Freshly cut grass, Sugar cookie, Minty fresh, Merman, Peacock - Lawn Fawn, Mountain pine, Shadow creek - Altenew, Tropical teal - MFT, Versamark - Tsukineko. 
Papier: Solar white - Neenah, Whisper white - SU, Narwal - Lawn Fawn
Verder: Sequins - Pretty pink posh

Ik vond het heel leuk om te doen en ga deze techniek zeker vaker gebruiken. Ik verwacht dan ook veel mooie bijdrages van deze challenge te zien. Doen jullie ook mee? Klik op het logo hieronder voor alle details en de prachtige voorbeelden van de andere leden van het designteam. Je kunt hier ook je kaart linken. Meedoen kan tot en met vrijdag 28 Maart. 

Heel veel succes en een zonnige zondag!

Nicole


25 opmerkingen:

Els zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Els zei

Een super leuke kaart en daar krijgen we echt een lentegevoel van.
Leuke binnenkant ook.
Fijne dag en groetjes, Els

Danielle zei

Wat geweldig mooi Nicole!! Die kleuren.... wauw!! Een heel leuke challenge, daar weet jij wel raad mee ;-) Press’n seal, waar heb je dat kunnen kopen? Ik heb het wel eens gezien bij Jennifer McGuire, toen was het in Nederland nog niet te vinden.....

Daphne zei

Hey begint al bij de kleuren, wauw, zo mooi🥰
Het is inderdaad een leuke techniek zeg, ik ga zeker weer meedoen.
Bloemen, zeker in deze voorjaars tijd, doen het altijd goed op een kaart.

Rhodé zei

Prachtige kaart! Je hebt hele mooie kleuren gekozen. Een beauty!

Blankina zei

Heel mooi..prachtige bloementjes..leuke challenge ook, groetjes Blankina

Marja Sch zei

Wat een leuke uitdaging. Je hebt er een mooie beterschapskaart van gemaakt met een heerlijk bloemen pracht. Groetjes Marja

Marieke zei

Ja leuk geworden!

Marijke zei

Een mooie uitdaging en je hebt er een mooi kaartje mee gemaakt! Heerlijke kleurtjes voor een beterschapskaartje! Groetjes Marijke.

Ina ( Frysk Famke ) zei

Wat mooi in deze kleuren Nicole,

Met zo'n vrolijk en kleurrijk kaartje
voel je je gelijk wat beter.

Press and seal? Nooit van gehoord

Fijne dag, groetnis Ina

Gerrina zei

Een leuke uitdaging en volgens mij wel in jou 'straatje' ; je kaart laat me verlangen naar meer bloemen buiten... duurt nog maar even... Fijn weekend verder!

Wilma zei

PRACHTIGE kaart Nicole en MOOI zoals je e.e.a. terug laat komen binnenin de kaart.
Liefs Wilma ☺☺☺

Holly zei

Prachtige kaart en mooie kleuren combo..lekker frisse kleuren!
(had zitten kijken hoe je de ondergrond had gemaakt dacht met embossing paste ..maar las dus erna dat het embossingfolder van SU is..leuk!)
Heb ooit Jennifer Mc Guire over press en seal gehoord..waar heb jij het gekocht?...gebruik je het vaak bij het "bloemschikken"?..lijkt me heel handig!

!neke zei

Super mooi !!!!

Margreet zei

Wat een gave en vrolijke bloemenpracht, die je ook mooi op de binnenkant doorgevoerd hebt.
Hier vrolijkt de zieke sowieso van op!
xxx Margreet

GerJanne zei

Dit is een erg leuke challenge weer! Ik doe mee hoor, heb al een keer zoiets als een one layer gemaakt, wie weet dat ik dat nu weer ga doen. Als ik dit zie lijkt het me ook leuk om dat met stansjes te doen..

Colien zei

Supermooie kaart, heel fleurig!
En toffe challenge weer...
grtz Colien

lostinpaper zei

Sooo beautiful Nicole!

Marjan zei

Prachtig jouw versie van de challenge, erg mooie bloemen en kleuren en zo mooi gerangschikt! De subtiele embossing op de achtergrond is ook erg mooi.
Dat Press and seal spul ken ik, maar heb het nooit gekocht. Zag het een keer bij een Nederlandse zaak voor Amerikaanse producten, maar best duur.

Trudy zei

Wat een prachtige vrolijke bloemenkaart!
Groetjes Trudy

Femminde zei

Oh die is echt gaaf Nicole!! Zulke mooie kleuren. Ga die combi onthouden en ook nog een keer gebruiken. Je weet al dat ik weg ben van die inktjes.
Fijne week!!
Groeten van Femminde

bolletjelucky.blogspot.com zei

Meen hele mooie voorbeeldkaart voor de challenge Nicole en ook de binnenkant is weer een plaatje. Ik heb nog nooit van press and seal gehoord. De kleurtjes zijn mooi vij elkaar, lekker fleurig.
Lieve groetjes Miranda

Je@net zei

Erg mooie en fleurige kaart, Nicole!

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Hele mooie en vooral vrolijke kaart Nicole! Mooie inspiratie voor de challenge!

Nancy zei

Hey Nicole,

Wat een leuke bloemenkaart is het geworden. Daar word je meteen terug beter van...
Ook de vorige kaart is top, de uitdaging van Cornelie heb je alvast goed doorstaan. Leuke kleurtjes, leuk materiaal...

Straf dat mijn post nog niet is aangekomen. Er zitten nochtans leuke dingen in... Kan het pakket helaas niet meer hetzelfde samenstellen omdat ik het ook allemaal niet meer heb. Maar ik zal eens zien hoe ik een nieuw pakketje kan samenstellen...

Liefs,
Nancy