Pagina's

dinsdag 26 september 2023

Liftchallenge #182

Wat waren ze leuk en divers al die tentkaartjes die we voorbij zagen komen! Het is een modelletje dat ik zeker nog wel een keer ga maken. Maar vandaag iets heel anders. Voor de nieuwe liftkaart heb ik een techniekje uitgezocht. De kaart die we gaan liften is deze:

Het filmpje met een stap voor stap uitleg vind je op het Lift challenge blog. Het is wederom helemaal niet moeilijk maar het effect is prachtig. Je moet alleen even wat goede stansjes voor deze techniek opduikelen en een achtergrondje blenden. Om jullie nog een extra handje te helpen heb ik nog wat blending tips voor jullie..

- tip 1: Kleur kiezen; Khristina Werner plaatst om de zoveel tijd een blogpost waarin ze verschillende Distress inkten blend. Ik heb hiervan de foto's met de namen van de kleuren in een mapje op mijn telefoon gezet. Zo kan ik heel makkelijk even scrollen en de juiste combi kiezen. Op deze manier gebruik ik ook weer kleuren die voor mij niet zo voor de hand liggen. Hieronder de kleurtjes die ik voor deze challenge gebruikt heb en het linkje naar haar blog.

https://www.kwernerdesign.com (zoek op ink blending combos)


- tip 2: Materialen: Het juiste papier is bij ink blenden misschien wel het belangrijkste. Als je papier hebt waar de inkt snel in zuigt krijg meer strepen en vlekken. Blijft de inkt wat langer op het papier liggen dan kun je beter mengen en krijg je een egaler resultaat. Mijn favoriete papier om te blenden is Bristol Smooth van Strathmore. 

- tip 3: Niets zo irritant als overal vingerafdrukken op je geblende paneel, een stukje sticky note tape op je vingers plakken voorkomt dat je met je vette kluivertjes in je inkt aan het roeren bent! 





Stempels: Snow sentiments - Reverse confetti
Stanzen: Snowflake - PTI, Snowflake medallion - SSS
Stencil: Frosty flakes - The greetery
Inkt: Versa fine clearNocture, Pine cone- Tsukineko, Distress oxide - Ranger
Papier: White - Lawn Fawn, Solar white - Neenah, Bristol smooth - Strathmore
Verder: plakparels - Kars, adhesive backed snowflakes - SU!

Ik ben heel benieuwd wie er allemaal de uitdaging aan gaan om dit techniekje te gaan proberen. De uitgebreide uitleg, meer voorbeelden en het filmpje vind je op het Liftchallengeblog  waar je ook je kaartje kunt linken. Meedoen kan tot en met vrijdag 20 Oktober en de winnaar mag een prijs uitzoeken op de prijzenpagina. 

Succes allemaal!

Nicole

KERSTKAARTENTELLER 2023: 07

8 opmerkingen:

GerJanne zei

Ha Nicole, je hebt een schitterende liftkaart gekozen. Super tips die je ons (door)geef. Jouw voorbeelden zijn prachtig. En wat subtiel, die binnenkant!! Natuurlijk ga ik mijn best weer doen om mee te doen.
Fijne dag!

Daphne zei

Wauw!!
Wat een prachtige kaart.
Ik ga nu meteen het filmpje bekijken, want deze techniek spreekt mij erg aan.
Hoop dat ik de juiste stansjes kan vinden.....

Els zei

Super leuke kaarten en een leuke uitdaging ook. De binnenkant van je kaarten vind ik ook altijd zo leuk.
Wat handig deze kleurencombinaties.
Bedankt voor de tip.
Groetjes, Els

bolletjelucky.blogspot.com zei

Je hebt een leuke techniek uitgezocht Nicole en het filmpje is heel duidelijk. Je hebt mooie inspiratie-kaarten gemaakt vind ik en heel leuk dat je ook de achtergrond en binnenkant betrokken hebt bij het beïnkten, heel subtiel maar erg mooi.
Lieve groetjes Miranda

Rhodé zei

Wat zijn jouw kaartjes leuk! Zo heb je er gelijk weer 2 kerstkaarten bij. Je tips zijn ook fijn. Tip 2 en 3 zijn nieuw voor me. Super handig!

Cornelie zei

Hartstikke mooi met de sneeuwvlokken! Mooie kleurtjes ook. Ik gebruik de combinaties ook wel van Kristina, heel handig. Ik heb een Pinterest bord en daar bewaar ik mooie combinaties bij elkaar en idd, zo gebruik je weer eens iets andere kleurtjes! Leuk je tips erbij, zullen heel veel mensen fijn vinden. En goed materiaal is zó belangrijk! Het halve werk.
Ik vind je kaartjes toppertjes!

Danielle zei

Met je vette kluivertjes, hahahaha daar moet ik zo om lachen. Maar wel een supertip! De challenge is weer erg leuk, ik ga mijn best weer doen. Ik dacht meteen aan sneeuwvlokjes, maar dat is al niet meer origineel ;-) Op zoek naar andere stansjes dus! Ik vind jouw kaarten echt erg mooi geworden!

Holly zei

Prachtige kaarten en leuk idee ook de kleuren combo's!