Pagina's

zondag 3 september 2023

Dutch Card Lovers Challenge 372

Vandaag weer een nieuwe DCL challenge hier op mijn blog. Vandaag een uitdaging van Rosalien en zij wil 

Embossing pasta

op je kaart zien. Ikzelf heb gewerkt met Glacier past van Nuvo. Ik heb ze al een tijdje niet meer gebruikt en ik heb er meerdere kleuren van. Ken je dat, dat je ergens enthousiast over bent en dat je dan meteen alle kleuren wil hebben?! Ik had dat dus ook met deze pasta. Hij is vrij dun, een beetje als boter die net iets te lang buiten de koelkast staat. maar smeert daarom ook op die manier gemakkelijk over je stencil. Ik weet niet of je het op de foto's kunt zien maar de glans die deze pasta geeft is prachtig. Een beetje een soort van metalic glans zoals bij folie, echt mooi! Je moet de potjes wel goed sluiten na gebruik anders droogt het spullie helemaal uit (ask me how I know...). Ik doe er altijd eerst een stukje plastic huishoudfolie overheen voordat ik de dop er op draai, dat helpt. 


Nou genoeg tips, hierbij mijn kaartjes. Omdat ik dan toch lekker aan het smeren was heb ik er meteen meerdere gemaakt. Ik leg het papier met het stencil dan in een hoek van een misty van de action die ik hier speciaal voor gebruik, zodat ik gemakkelijk kan wisselen en alles netjes op zijn plaats blijft. Na elke kleur pasta heb ik het een dag laten drogen. Hoewel de pasta echt wel sneller droogt heb ik gewoon steeds in de avond na mijn werk een laagje gedaan en in het weekend mijn kaartjes afgemaakt.

Zo heb ik weer twee kerstkaarten voor mijn voorraad. Het derde paneeltje heb ik gebruikt voor de binnenkant van mijn kaartjes. 



Stempels: Everything nice - ME
Stanzen: Flourisched Merry Christmas - SSS
Stencil: Winter floral layering set - SSS
Inkt: Distress Oxide spun sugar, Picked raspberry, Vintage photo, Seedless preserves - Ranger, Soft Purple, Raspberry jam - Hero Arts
Papier:  Basic white- SU!, Powder Pink Blackberry bliss - SU!
Verder: Glitter drops Holiday cheer, Glacier paste green envy, Frosted petal - Nuvo

Nu ik mijn stencils en pasta toch op mijn bureau had liggen heb ik meteen wat andere achtergrondjes gemaakt. Hier hoop ik binnenkort wat kaartjes mee te maken. Ik hoop dat jullie net zo enthousiast hiervan worden en ben benieuwd wat jullie gaan maken! Kijk voor de volledige beschrijving en de voorbeelden van het design team op het DCL blog door hieronder op het logo te klikken. Meedoen kan tot en met vrijdag 22 September. 

Groetjes en succes!

Nicole

10 opmerkingen:

Daphne zei

Ze zijn prachtig, die kleuren, héél héél mooi.
Euh...... vraagje..... hoe weet je dat, dat de pasta uitdroogt als je de deksel er niet goed op doet😇😂

Embossingpasta...... dat is lang geleden dat ik dat gebruikt heb.
Ik moet zelfs eerst even zoeken waar ik het gelaten heb in mijn nieuwe knutsel kamertje. Maar als ik het gevonden heb een het is nog bruikbaar, dan kan ik dus meedoen deze maand. (Veel obstakels, misschien wil ik eigenlijk helemaal niet meedoen want ik kan stiekem niet zo goed met die pasta overweg)

Rhodé zei

Heel mooi! En zo leuk dat het niet de traditionele kleuren zijn terwijl die er toch echt inzitten.
Als je je idee eenmaal hebt is het handig om elke avond een stukje te doen!

Angélique zei

Heel mooie kaarten, de glans is goed te zien hoor. Ik vind de pearldrops ook een mooie toevoeging.

Marjan zei

Ja, ik zie de glans zeker wel, heel mooie kaart! Ik heb ook Nuvo spul gehad, droogt enorm snel uit. Goede tip van dat folie!

Scraptastisch zei

Alles wat ik van nuvo heb gehad droogt uit bij mij, komt vast door mijn tropisch appartement in de zomer maar eerlijk toegeven dat van de folie wist ik niet. Het is een hele fleurige kaart geworden Nicole en de glans is echt te zien! Heel mooi challenge voorbeeld en veel plezier van deze uitdaging!
xx Gerie

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Mooi gedaan Nicole! Een heel vrolijk kaartje 🌺☕️

GerJanne zei

Zooooo wat een mooie pasta is dat! En die glans is te zien hoor. Heel mooi. Wel herkenbaar dat je meteen alle kleuren van iets wilt hebben als je iets mooi vindt.
Ik heb volgens mij alleen maar witte en zwarte embossingpasta. Nou ja, dat mag natuurlijk ook....

Femminde zei

Wat super leuk gemaakt deze!! En mooi deze kleurtjes bij elkaar. Weer heel anders.
En wat een geduld elke dag weer een laagje. Dan komt het bij mij meestal niet af.
Ik ga nog met jullie meedoen maar twijfel nog met welke. Wordt vervolgd dus.
Fijne zomerse week!!
Groeten van Femminde

Cornelie zei

Wauw!!

nicolevb zei

weer een echte nicoleP kaart
Glacier paste van nuvo kende ik nog niet dus die gaat zeker op mijn verlanglijst vooral omdat het echt een mooie glans geeft. Die is zeker goed te zien op je kaart.
Jammer dat de foto's niet altijd laat zien hoe mooi de kaarten in het echt zijn .
Leuke challenge en ik ben er al mee aan de slag.haha