Pagina's

zondag 13 augustus 2023

Dutch Card Lovers Challenge 372

Vandaag weer een nieuwe DCL challenge hier op mijn blog. En echt ééntje naar mijn hart want Marjan heeft verzonnen dat we een kaart gaan maken met..

Bladeren

En ja, daar ben ik echt dol op. Ik heb denk ik meer stempels, stencils en stanzen met bladeren dan dat ik bloemen heb. Ik houd er van! Het was dan ook moeilijk kiezen wat ik moest gaan gebruiken maar uiteindelijk heb ik een stans uit mijn Simon doos gekozen en mijn eerste idee was de 'blaadjes' te vullen met Nuvo drops om zo een glas in lood effect te maken. Toen dat klaar en opgedroogd was vond ik er eigenlijk niet zoveel aan, bovendien was het een beetje rommelig en bobbelig geworden. Ik ben toen dus opnieuw begonnen en deze keer heb ik verschillende papiertjes gezocht om de blaadjes mee te vullen. Om er nog wat extra's aan toe te voegen heb ik hier en daar de nerf van de blaadjes gestikt met borduurgaren. Wat sequins en een vrolijk tekststansje maken het af. 


Aan de binnenkant nog wat restjes papier met een tekstje en een klein deel van de stans. 

Stempels: Typed everyday - Hello Bluebird
Stanzen: Vine background - SSS, Hey There - Pocket FOH
Inkt: Versafine Clair Pinecone - Tsukineko
Papier:  Basic white- SU!, Knock on wood - Lawn fawn, div - MFT
Verder: Sequins, borduurgaren

Het is niet de bedoeling dat je een herfstkaart maakt maar bladeren moeten echt de hoofdrol spelen op je kaart. Kijk voor de volledige beschrijving en de voorbeelden van het design team op het DCL blog door hieronder op het logo te klikken. Meedoen kan tot en met vrijdag 1 September. 

Groetjes en succes!

Nicole

15 opmerkingen:

Rhodé zei

Met zo'n mooie stans vul je al direct je kaart. Wat leuk! En dan kun je lekker gaan puzzelen met stukje DP. Die stiksels zijn echt een mooie toevoeging aan je kaart. Helemaal leuk!

Daphne zei

Wat jammer dat je eerste idee niet mooi werd.
Maar gelukkig bleef je rustig😁, verzon iets nieuws en ging weer verder.
Het is een mooie, vrolijke kaart geworden.

Kekke Kaarten zei

Wat een gave stans Nicole! Erg leuk detail dat je het stiksel hebt gebruikt. Je kleuren zijn fris en passen perfect in het geheeld. Mooi gedaan hoor.
Fijne dag, groetjes Gerjon

Colien zei

Leuke challenge in dit jaargetijde! Jouw voorbeeldkaartje is een beauty, mooie kleurtjes, toffe stans en de stiksteekjes maken het helemaal af!
grtz Colien

Kaartenkraam zei

Wat een gave stans is dat! En de kleuren die je hebt gebruikt zijn weer heerlijk, de stiksels geven de kaart echt wat extra's en mooi die tekst!

groetjes van Ank

Angélique zei

Een heel leuke frisse, vrolijke kaart. Leuke kleuren heb je gebruikt.

bolletjelucky.blogspot.com zei

Hé Nicole, gezellig dat je er weer bent. Je hebt een mooie stans gebruikt en zo mooi ingelegd met die vrolijk gekleurde stukjes dessin-papier. De stiksteekjes en de leuke tekststans maken het helemaal af. Ook mooi dat je de binnenkant weer meenam in het ontwerp. Helemaal áf.
Lieve groetjes Miranda

GerJanne zei

Heel mooie kaart. En een tijd niet gezien... zat je soms ook in Frankrijk? Hopelijk is alles okee?
Grappig dat jij zoveel bladeren hebt. Zo heeft iedereen wel een tic denk ik. Bij mij zijn dat letters en cijfers... Ik moet mezelf soms een halt toeroepen als ik weer wat leuks zie...

Scraptastisch zei

Haha grappig dat je zoveel bladeren stempels en stansen hebt! De kleuren zijn super bij elkaar en dat stikrandje maakt het af, heel mooi kaartje Nicole!
xx Gerie

Danielle zei

Wat een gave kaart! Ik houd ook van blaadjes, ook van bloemetjes trouwens.... Maar heb ook een aardige collectie blaadjes ;-) Ik vind je stiksels een gouden vondst, dat maakt het net iets aparter! Maar ja, ik moet nu natuurlijk weer iets anders gaan verzinnen... Al ga ik dit idee zeker onthouden!!

Marjan zei

Soms valt het tegen, ik ken dat wel. Maar ja, we zijn doorsetters :) Fijn dat deze wel juist heel mooi werd, een toppertje weer, Nicole!

Femminde zei

Wat grappig dat je meer houdt van stanzen met bladeren dan met bloemen. Maar een toffe uitdaging en je hebt er weer een super mooi kaartje van gemaakt.
Fijne week!!
Groeten van Femminde

Cornelie zei

Ja, glas in lood, ik heb dat ooit gedaan met glass pens, wel heel tof. Jammer dat het met NUVO niet lukte. Ik vind dit heel tof en de kleuren maar vooral het stiksteekje!!
Nodig mijn naaimachine uit het stof halen.
Wil ook nog aan deze challenge meedoen. Ook gek op bladeren. Misschien dit weekend💙 liefs!

nicolevb zei

moeilijke challenge hoor
Ik heb meer bloemen dan blaadjes haha
Maar deze is weer geweldig
Mooie stans
echt nicoleP kleuren en dat stikrandje maakt het helemaal af.

Holly zei

Wat een super leuke en mooie kaart ook de kleuren..ben ook weg van bladeren..