Pagina's

dinsdag 1 november 2022

Liftchallenge #174

Gisteren hadden we op het liftchallenge blog de uitslag van de 'lift van een lift' dus het is vandaag weer tijd voor een nieuwe uitdaging. Marjan heeft het volgende verzonnen voor ons.. 

Stans een tekst uit een zelfgekleurde afbeelding en plak deze verhoogd terug

Een hele mond vol hè. Maar als je de voorbeelden ziet is het vast wel duidelijk wat de bedoeling is. Ik wilde natuurlijk weer een kerstkaart maken en zocht een afbeelding die groot genoeg was om er een tekst in te stanzen. Het werd dit leuke kerststalletje van Reverse Confetti, het doet me een beetje aan de tekeningen van Dick Bruna denken..

Ik stempelde het tafereeltje eerst waarna ik het nog eens uitknipte uit masking papier om het af te plakken zodat ik de achtergrond met distress inkt kon inkleuren. De afbeelding zelf kleurde ik daarna met copics. Omdat ik best even bezig was geweest met inkleuren kreeg ik wel even de bibbers toen ik de tekst eruit ging stanzen.. Als dit fout zou gaan was al mijn werk voor niets geweest! Maar gelukkig ging het goed. Ik plakte de tekst op vier lagen van dezelfde stans in het wit en bij de laatste ingekleurde laag verschoof ik de tekst een heel klein beetje zodat het witte papier nog net te zien is. Op deze manier wordt de tekst net iets beter zichtbaar op de kaart.



Natuurlijk ben ik ook de binnenkant niet vergeten. Dit engeltje is van een andere set maar past er perfect bij. 

Stempels: Adore him, Joyous holidays - Reverse Confetti
Stanzen: Peace - PTI
Inkt: Versafine Clair Nocturne - Tsukineko, Deap sea - Lawn Fawn, Distress Oxide fossilized amber, Blueprint sketch, Mustard seed, Black soot, Chipped saphire, Rusty hinge - Ranger.
Papier: Basic white, Night of navy - SU,  Solar white - Neenah
Verder: Copic markers, gelpennen

Ook deze kaart maakte ik dubbel om mijn kerstkaarten voorraad te spekken. Het is geen moeilijke techniek maar het resultaat is echt bijzonder. Ik hoop dan ook dat jullie het ook gaan proberen en ik kom dan zeker bij je kijken.  

Meedoen kan tot en met vrijdag 2 December. Hiervoor kun je je kaartje linken op het Liftchallengeblog waar je ook de prachtige voorbeelden van Marjan, Cornelie en onze gastdesigner Carla kunt bewonderen. De sponsor voor deze challenge is 't Scrapateljeetje. Op maandag 5 December hoor je van ons wie deze prijs gewonnen heeft.

Succes!!
Nicole

Kerstkaartenteller 2022: 15

13 opmerkingen:

Els zei

Je hebt weer prachtige kaarten gemaakt en zo mooi die lichtbundel achter de ster. Heel mooi met de tekst.
Groetjes, Els

Daphne zei

Zooooooo, deze is ook alweer zo leuk.
Jij gaat lekker met je kerstkaarten.

Marjan zei

Heel mooi jouw tafereel, een stralende kaart is het echt! In prachtige kleuren! En slim om er twee te maken!
Jaa... dat herken ik ... er kan zo makkelijk iets verschuiven, zeker met losse stansjes. nadat ik dat een keer gehad heb, tape ik ze vast met van dat paarse low tack masking tape.

Gerrina zei

Lieve afbeelding! Hou zelf niet van een tekst zo, maar gelukkig valt het hier niet zo op... Groetjes, Gerrina

bolletjelucky.blogspot.com zei

Inderdaad zou het goed een tekening van Dick Bruna kunnen zijn en jij hebt de afbeelding heel mooi ingekleurd Nicole. Goed idee om de letters ook nog op wit te plakken, zo zie je inderdaad de tekst beter. Ook de binnenkant is weer af en slim om er meteen twee te maken.
Lieve groetjes Miranda

Rhodé zei

Supermooie kaarten! Zo knap dat het helemaal gekleurd is. Echte beauties. Het lijkt inderdaad op Dick Bruna stijl.

Holly zei

Een lief kaartje en leuk idee...en lijkt inderdaad beetje Dick Bruna stijl..

GerJanne zei

Dat was nou het eerste wat ik dahct: Kon wel van Dick Bruna zijn. Grappig....
Je hebt geweldig mooi gekleurd en ik kan me helemaal voorstellen dat het dan spannend is om te gaan stansen.
Mooi dat je vier lagen wit onder de tekst hebt gedaan, dan valt het toch wel in het oog. De binnenkant is schattig...

Kaartenkraam zei

Wow wat heb je dat weer mooi gedaan. De kleuren zijn zo sprekend en het tafereeltje is schattig. Mooie woordstans heb je gebruikt en dat witte randjes maakt het helemaal af!

groetjes van Ank

Marfien zei

Prachtige voorbeeldkaart, Ik zou al die wereldleiders dit kaartje wel willen toesturen . . .

Kekke Kaarten zei

Oooooh wat vind ik dit een prachtig kaartje!! Zó sprekend door de kleurtjes die je gebruikte. Zo leuk zo'n stalletje! Slim gedaan om de tekst een klein beetje te verschuiven, die ga ik eens onthouden ;-)
Fijne dag en tot snel. Groetjes, Gerjon

nicolevb zei

Wat een geweldige lift weer
En inderdaad is heeft een Bruna sfeer

Zo mooi geblend en gekleurd
En een goed idee om de letters iets te verschuiven zodat ze meer opvallen ...dat had ik nog nooit bedacht
Erg mooi

Nancy zei

Hey Nicole,

Oh, wat een leuke kerstkaartjes alweer! En zo'n lief engeltje op de binnenkant!
Liefs,
Nancy