Pagina's

zondag 6 november 2022

Dutch Cardlovers Challenge #365


De herfstvakantie is weer voorbij en vandaag zijn we er weer met een nieuwe DCL challenge. Ik heb hem zelf verzonnen voor jullie en de uitdaging is...

Maak een kaart met alleen maar stansjes

Alleen de tekst mag gestempeld worden. Het is dus niet de bedoeling om afdrukjes uit te stanzen en die te gebruiken. Ik zie hier in blogland vaak de meest prachtige gestanste kaarten voorbij komen maar maak ze zelf eigenlijk nooit. Een goede reden dus om mezelf ook eens uit te dagen en een stans te gebruiken als uitgangspunt. 

Ik had dit prachtige hertje gekocht van Spellbinders en heb op internet gezocht naar Noorse folklore motieven om mezelf te laten inspireren wat betreft de kleuren. Ik dacht in een dag wel een berg van deze kaarten in elkaar te plakken maar dat viel nog even tegen. Wat een gepriegel!! Maar wel leuk om te doen hoor. Het zijn er uiteindelijk drie geworden. Ze zijn hetzelfde maar door de kleurencombinaties te wisselen hebben ze toch alledrie weer een andere uitstraling vind ik zelf. 






Ook het bloemetje aan de binnenkant maakte ik in hetzelfde kleurenschema


Stempels:Hand lettered holiday - MFT
Stanzen: Magical deer, Enchanted garden - Spellbinders
Inkt: Versafine Clair nocture, Versafine Clair pinecone - Tsukineko, Deep sea - Lawn fawn
Papier:  Kaart 1: Lost lagoon, Dapper denim, Rococo rose, Real red, whisper white - SU!
Kaart 2: Night of navy, Marina mist, whisper white,- SU!, Summer sunrise, coco bean - PTI, Persimmon - MFT
Kaart 3: Basic black, Real red, whisper white, orchid oasis - SU!,  coco bean - PTI, Persimmon - MFT
Verder: Glossy accent

De Scandinavische folklore en kerst passen goed bij elkaar vind ik. Je krijgt meteen dat sfeertje van warme chocomel en dikke noorse truien bij een knapperend vuurtje. Het waren mijn eerste gestanste kaartjes maar ik ga dit vast vaker doen. Deze strakke cleane stijl ligt me wel. Ik ben heel benieuwd naar de kaartjes die jullie gaan maken. Ik weet zeker dat je nog wel een stanzensetje hebt liggen wat je hiervoor kunt gebruiken. Ik kom dan ook graag bij je kijken!

Meedoen kan tot en met vrijdag 25 November  Op het blog van DCL vind je alle voorbeelden van het design team en onze gastdesigner Cornelie, hier kun je ook je kaartje linken.  Klik op het logo hieronder voor alle details en voorbeelden. 


Heel veel succes en een zonnige zondag!

Nicole

Kerstkaartenteller 2022: 18

17 opmerkingen:

Margreet zei

Wat een gepriegel, maar met een schitterend resultaat. Stuk voor stuk even mooi!
xxx Margreet

Rhodé zei

Leuke challenge heb je bedacht! En de Scandinavische stijl heb je heel herkenbaar toegepast op je kaarten. Wat zijn ze mooi!

Irene zei

Gepriegel is het zeker maar ooh wat heb je er gave Scandinavisch geïnspireerde kaarten mee gemaakt, dit is genieten Nicole!
XxIrene

Daphne zei

Meteen weer een serie, goed bezig.
Leuk om met je eigen bedachte challenge jezelf ook uit te dagen.

Je@net zei

Wauw...wat een schitterende serie kaarten heb je zo gemaakt, Nicole. IK kan me voorstellen dat het een heel werk is, maar het resultaat is ronduit prachtig!
En nu moet ik mezelf bedwingen om niet meteen die stansen te gaan zoeken op internet ;o)

Gerrina zei

Wat een gave kaarten! Mooi idee om daar iets skandinavisch van te maken; gave kleurencombinaties; die geven steeds weer een ander sfeertje. Fijn weekend verder!

!neke zei

Super gaaf !!!!!
Groeten Ineke

Scraptastisch zei

Nog niet eerder gezien deze gave Scandinavische herten, ik vind ze super vrolijk in al die kleuren! heel gaaf Nicole!
xx Gerie

Kekke Kaarten zei

Je kaartjes zijn prachtig! Het priegelwerk heeft een fantastisch resultaat opgeleverd. En de kleurtjes, zó mooi, en zó passend bij deze herten. Top gedaan Nicole!
Groetjes, Gerjon

Marjan zei

Oh, je hebt er zelfs drie gemaakt, hoe gaaf! Erg mooie motieven op dit bijzondere hert en ook de bloemetjes binnenin zijn tof!
Werken met alleen stansjes vind ik vaak erg priegelen en ik heb niet veel geduld daarvoor, maar zo af en toe is het leuk, zeker met dit hert!

nicolevb zei

Haha die hert stond op mijn verlanglijstje uiteindelijk toch niet gekocht maar wat heb jij er geweldige mooie folklore kaarten mee gemaakt
PRACHTIG

Colien zei

Wat een toffe serie kaartjes, zo mooi en kleurrijk!
Leuke challenge weer, ben dol op stansjes ;)
grtz Colien

Kaartenkraam zei

Wow wat een geweldige serie! Dat hertje is prachtig en jij hebt geweldige kleuren en motieven gebruikt!

groetjes van Ank

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Ze zijn wel echt heel mooi geworden, ondanks het gepriegel! Mooie stans ook 🌺☕️

Nancy zei

Hey Nicole,

Wat zijn deze geweldig mooi!! Het hert kende ik nog niet maar jij hebt er super mooie combinaties mee gemaakt. Met alweer een leuke binnenkant!
Ben zelf ook met een hele serie stans-kaarten bezig momenteel... Heb een weekje verlof en zit hier uit te stansen of mijn leven er van af hangt! ;o) Je kan er al een paar zien op de donderdag-kerstkaarten. Het wordt een hele serie...

Liefs,
Nancy

Holly zei

PRACHTIG!!! en super om ze ook in 3 verschillende kleuren te zien!! Beauties!

Cornelie zei

Prachtige voorbeelden!!