Pagina's

dinsdag 2 april 2024

Liftchallenge #187

 


Hoi allemaal! Het is weer tijd voor een nieuwe lift. Deze keer heeft Cornelie een leuk techniekje voor ons bedacht. We gaan werken met een dubbele stencil techniek. Je maakt daarbij een kaart waarbij je een stencil gebruikt maar een deel afschermt met een mask. Klinkt ingewikkeld, maar is het niet. Hieronder de liftcard van Melody.


Ik heb masking papier gebruikt en daar met een stans een gedeelte uitgesneden. Eerst heb ik toen de boog in het midden afgeplakt. Omdat het een stans met een stitch randje was moest ik ook al die streepjes even afplakken anders komt de inkt er doorheen. Met een stencil heb ik toen de achtergrond gemaakt. Daarna dit afgeplakt en het midden geblend met paarse en roze inkt. Ik heb het paneel daarna nog een keer gestanst met die leuke stralenkrans. De rest spreekt wel voor zich denk ik. 



Stempels: Emhatic - SSS
Stanzen: Just Because, Radiant, Picture book walrus, Mini stars party- SSS, stitched dome stax - MFT
Stencil: Wavy stripes - DDBD
Inkt: Versafine onyx black - Tsukineko, Distres oxide Villanous potion, Wilted violet, Picked raspberry, Prize ribbon, Shaded lilac.

Papier: Solar white - Neenah, diverse restjes

Dit is echt weer iets zoiets dat ik zonder deze uitdaging nooit geprobeerd zou hebben. Maar hoe leuk is het om weer eens wat nieuws te proberen en ik vind het resultaat ook echt leuk geworden. Het is ook echt niet moeilijk om te doen. Ik ben benieuwd waar jullie mee komen!
Meedoen kan tot en met 
vrijdag 26 April  en onze sponsor is Cloud9crafts dus doe je best! 

Link je bijdrage op het Lift Challenge blog.

Succes allemaal!

Nicole

9 opmerkingen:

Daphne zei

Precies wat je zegt, ik zou zoiets nooit zelf proberen, maar wie weet lukt het mij nu om met de challenge mee te doen en te kijken of ik het leuk vind?!
Jouw kaart is een prachtig voorbeeld.

Diny zei

Prachtig kaartje Nicole!
Groetjes Diny

Marjan zei

Ik vroeg me aal af hoe je die streepjes gedaan had, even een priegelwerkje, maar zeker heel mooi gelukt! Heel gaaf jouw kaart, Nicole en inderdaad een techniek die denk ik veel met ons niet zo snel zouden doen anders.

Kaartenkraam zei

Een hele uitdaging lijkt me maar met een geweldig resultaat! Prachtige kleuren heb je gebruikt.
Wat me wel opviel is dat je aan de binnenkant niets hebt gedaan, in ieder geval lijkt dat zo en dat ben ik van jou niet gewend ;-)

groetjes van Ank

Angélique zei

Ik vind je kaart heel leuk en origineel met vrolijke kleuren en die leuke walrus.
Leuke uitdaging, eens zien of ik er gelegenheid voor vind.

Femminde zei

Wat een super challenge!!
Gaaf kaartje heb je hier
gemaakt. Tof die kleurtjes.
Fijne week!
Groeten van Femminde

GerJanne zei

Ja, daar heb je helemaal gelijk in! Dat vind ik dus heel vaak met de liftchallenges. Zonder de uitdaging had ik het ook niet gedaan. Dus deze staat weer op mijn to do lijstje. Jouw voorbeeld is heel mooi!

Rhodé zei

Heel leuk en ook weer eens andere kleurtjes. Deze challenge is weer eens wat anders, maar lijkt me wel haalbaar. Wie weet doe ik weer een keertje mee.

bolletjelucky.blogspot.com zei

Een hele vrolijke kaart met een techniek die volgens mij toch wel wat tijd vergt. Wel een toffe uitdaging om te proberen.
Lieve groetjes Miranda