Pagina's

zondag 17 maart 2024

Dutch Card Lovers Challenge 383

Vandaag een nieuwe Dutch Card Lovers uitdaging van Ellen. Het voorjaar komt er aan en Ellen wil...

Veertjes

zien! Groot, klein, één of meerdere, gestempeld, gestanst, getekend of misschien wel echte veertjes! Nou dat stempelen viel meteen af want ik heb dus geen stempels van veertjes. Wel vind ik regelmatig veren als ik onze Nutella aan het uitlaten ben dus deze heb ik braaf verzameld. Daarna ben ik met met mijn Gelli plate aan de slag gegaan. Iets wat ik al langer van plan was maar wat er steeds niet van kwam. Deze uitdaging leek met perfect om te kijken of ik met mijn gevonden veertjes ook afdrukjes kon maken.

Ik maakte eerst afdrukken in verschillenden kleurvlakken. Daarna deed ik een laag contrasterende verf op mijn gelliplate en legde daar de veertjes op. Daar maakte ik dan een tweede afdruk op zodat de veren uitgespaard bleven in de eerste kleur. Als je dan de veertjes van de plaat haalt en nogmaals afdrukt krijg je de details in de uitgespaarde vormen te zien. Het was even rommelen maar uiteindelijk had ik een paar afdrukken die me wel bevielen. Deze heb ik kleingesneden en met een posca, tekst stempel en een veer verder versierd. Een restje van de afdruk gebruikte ik voor de binnenzijde. 





Stempels: Friends - SSS
Inkt: Versafine clear nocturne, versamark-  Tsukineko

Papier: Neenah Classic crest, Crafters compagnion, Aquarelpapier intens wit glad - D-lines
Verder: Acryl verf, Gelli plate, Embellishments, veertjes

Je ziet het, veel heb je niet nodig om mee te doen. Gewoon even naar de grond kijken als je aan het wandelen bent. Ik ben dan ook heel benieuwd naar alle veertjes die we gaan zien bij jullie... 

Meedoen kan tot en met vrijdag 5 April

Succes allemaal!

Nicole

8 opmerkingen:

Daphne zei

Dat heb je heel creatief bedacht en gemaakt.
Wat een mooie, vrolijke, opvallende kleuren.
2 Prachtige kaarten.

Kaartenkraam zei

Dit is wel heel wat anders dan we van jou gewend zijn! Heel creatief.
De eerste kaart vind ik erg mooi, de tweede spreekt me wat minder aan.

groetjes van Ank

Kekke Kaarten zei

Wow Nicole! Wat zijn ze gaaf geworden. Super leuk dat je de 'echte' ook op je kaart verwerkt hebt. Dat geeft een leuk en levendig effect. Groetjes, Gerjon

Rosalien Zwackhalen zei

Wat een leuk idee en ze zijn nog goed gelukt ook. :)

Ellen zei

Wat een geweldige kaarten Nicole, ik hou hier echt van...
Super gedurfde kleurencombinaties en de echte veertjes maken het geheel perfect af. (In het echt is de kaart nog mooier dan op de foto) Groetjes Ellen

nicolevb zei

Wow dit is even een andere "cup of tea". Dit is echt uit je comfort zone.....
Moet er even aan wennen hahaha
Dit is zo anders maar wel mooi hoe je de echte veren gebruikt

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Mooi geworden Nicole! Echt iets heel anders dan anders 😊 mooie kleuren! 🌺☕️

Rhodé zei

Leuk dat je met de Gelliplate aan de slag bent gegaan! En met een mooi resultaat. Heel gaaf!