Pagina's

zondag 11 april 2021

Dutch Card Lovers Challenge #345

Gisteren was ik jarig en werd ik overladen met heel veel prachtige zelfgemaakte kaarten. Wat verschrikkelijk leuk is het toch om van die creatieve mensen om je heen te hebben. Ondanks de maatregelen en het weinige bezoek voelde ik me toch helemaal jarig! Super bedankt voor iedereen die me een kaartje heeft gestuurd, ze hebben tijdens deze druilerige dag de zon laten schijnen! 

Maar nu de DCL challenge. Wat heb ik genoten van alle inzendingen op de boekenlegger challenge. Niet alleen heb ik prachtige boekenleggers gezien maar als enthousiast lezer was ik ook heel blij met alle tips voor goede boeken en vond ik het heel leuk om jullie persoonlijke voorkeuren te horen. Benieuwd naar de winnares? Kijk dan op het DCL blog.
Vandaag begint er weer een nieuwe challenge op het DCL blog. Rosalien was deze keer aan de beurt en zij bedacht;

Maak een kaart met een houtnerf achtergrond.

Nu heb ik in mijn voorraad spullen een houtnerf stencil, twee houtnerf stempels, een embossingfolder met houtnerf struktuur en papier met houtnerf... keuzes, keuzes...
Uiteindelijk heb ik gekozen voor het papier. Het is van Lawn Fawn en in het setje zat wit en twee kleuren bruin geloof ik. Ik heb het witte papier gesneden in 'plankjes' en die beïnkt met weathered wood distress inkt. Daarna heb ik ze weer naast elkaar gelijmd om er een achtergrondje van te maken. Het effect is helemaal naar mijn zin geworden en lijkt net echt hout. 


Het leuke tekstje voor aan de binnenkant komt van Altenew en ook hier nog een 'plankje' en een klein vogeltje. 

Stempels: Robin & Wren, Budding beauties spring, Bottled up - The Greetery, Crafty friends - Altenew
Stanzen: obin & Wren, Budding beauties spring, Bottled up - The Greetery
Inkt: Versamark, Versafine black - Tsukineko, Distress ink Weathered wood - Ranger, Div - Lawn Fawn, Div - Altenew
Papier: Whisper white - SU, Houtnerf - Lawnfawn, Calm & cozy chevron - MFT
Verder: Glitter drops white blizzard - Nuvo

Je kunt met deze challenge echt alle kanten op. Stiekem hoop ik op ook wat stoere mannenkaarten. Ik heb het bruine houtnerf papier ook vast in reepjes gesneden met het idee daar ook nog wat mee te maken. Wordt vervolgd... 

Klik op het logo hieronder om op het blog van DCL te komen voor alle details en de prachtige voorbeelden van de andere leden van het designteam. Je kunt hier ook je kaart linken. Meedoen kan tot en met vrijdag 23 April.

Heel veel succes en een zonnige zondag!

Nicole

21 opmerkingen:

Danielle zei

Wat een te gekke kaart!! Dat papier leent zich natuurlijk super voor deze challenge! Ohhhh ik heb ook keuzes te over, ik ga eens broeden ;-) Wat fijn dat je een jarig gevoel had door alle kaartjes, dat is het weinige in deze tijd dat ongelimiteerd mag en kan :-)

Margreet zei

Nog proficiat, Nicole. Wat fijn dat zoveel kaartjes je echt jarig hebben doen voelen.
Wat heb je een mooie houten achtergrond gemaakt. Ook de vaasjes op de voorgrond doen het goed. En de lieve vogeltjes niet te vergeten!
xxx Margreet

Kaartenkraam zei

Wat een mooie lichte (qua kleur) kaart! De plankjes zijn geweldig mooi gelukt, heel overtuigend en die flesjes met het schattige winterkoninkje zijn heel mooi.

groetjes van Ank

bolletjelucky.blogspot.com zei

Allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag Nicole en wat fijn dat je zoveel leuke creatieve post hebt gehad. Dat verhoogt zeker het feestgevoel en nu lekker nagenieten. Tijd vliegt en ik was nog met de boekenlegger-challenge bezig hihi. Nou ja, kijken of ik aan deze leuke challenge mee kan doen. Ik zit weer te genieten van jouw mooie kaart, heel fijntjes met die zacht gekleurde vaasjes voor de houten achtergrond. Die lijkt inderdaad nét echt. Ook de binnenkant is weer een plaatje met dat leuke vogeltje op zijn plankje. En die tekst...het bewijs heb je met je verjaardag gekregen..LOL.
lieve groetjes Miranda

Marjan zei

Echt heel leuk om te lezen hoe hoe jij de achtergrond gemaakt hebt! Mooi achtergrondje voor je prachtige pastel vaasjes en lief vogeltje, een heel mooi kaartje! Binnenkant ook erg mooi!
Fijn dat je zo verwend bent, toch een beetje jarig gevoel is leuk in deze tijd! Nog maar even van nagenieten!

Holly zei

Super fijn dat je zo verwend bent op je verjaardag..post krijgen is het allerleukst..en zeker zelf gemaakte kaarten!
Wat een Beauty..helemaal mijn kleurtjes die pastel tinten en aqua en blauw...een Dotje..en zeker met de lieve vogeltjes!!Het is weer een plaatje!

Dotty Jo zei

Beautiful card! Jo x

Els zei

Super mooie kaart en prachtig deze houtnerf en dan de kleurige pastel vaasjes ervoor. Ook je binnenkant vind ik weerwerk leuk!
Fijne dag en groetjes, Els

Rhodé zei

Mooi, zo met die zachte tinten! Die vaasjes en dat vogeltje kun je volgens mij op veel manieren gebruiken. Zo'n subtiel tekstje aan de binnenkant heeft ook wel wat. Weer een ideetje om te onthouden.

Marfien zei

Mooi kaartje Nicole, lief met de vogeltjes, en leuke flesjes
Het hout is op dit moment erg duur dus koester je papier en folders :-)

GerJanne zei

Hi Nicole,
fijn dat je zo overladen werd met kaartjes! Leuk en de mijne ging op tijd op de bus (nu ook hopen dat je hem hebt gekregen).
Helaas had ik niet de mogelijkheid om een boekenlegger te maken. Ik lees momenteel: 'Het kan niet altijd kaviaar zijn' van Johannes Mario Simmel. Het is een hele dik boek, staat hier al jaren in de kast... net een klucht.
Maar ik dwaal helemaal af, je kaart is super mooi. Ik had de mijne inderdaad al klaar als voorbeeld voor K&K. Grappig he?

Colien zei

Heel mooi kaartje, leuke challenge weer! (zal veel inzendingen opleveren, denk ik) Mooi hoe jij latjes hebt gemaakt, gaaf effect.
Enne...er komt nog meer verjaardagspost, hoor ;)
grtz Colien

Daphne zei

Wat een ontzettende lieve kerstkaart maakte je voor het KKT!!
Zo schattig, die 2 samen op het ijsblok. 🥰
Ook deze kaart is weer prachtig. Ik kijk altijd mijn ogen uit bij het zien van al die verschillende kaarten gemaakt met verschillende stijlen, met dezelfde opdracht.
Ik hoop weer mee te doen, ik heb veel gewerkt en had geen puf meer om te knutselen, maar nu hoop ik dat dat terug komt.

Marja Sch zei

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wat fijn dat je je toch heel jarig hebt gevoeld. Ik vind je kaart ontzettend leuk. De vogeltjes zijn zo schattig. Ik zag dat ze van de greetery waren zo’n gaaf stempel merk. Fijne dag nog Groetjes Marja

Jantine zei

Prachtige kaart in die zachte kleurtjes, Nicole. Ik had de challenge van de boekenleggers gezien bij DCL, zo leuk, maar geen tijd om er goed mee aan de slag te gaan. Ik lees ook heel veel, heb ook door het hele huis boekenleggers liggen :-D en boeken... Zoveel te lezen en zo weinig tijd (vooral als je ook nog eens wilt knutselen of bakken of moet werken...)
Groetjes
Jantine
PS nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Femminde zei

Het is zo'n mooie kaart ( en in het echt nog heel veel mooier!!) Nogmaals dankjewel. En ook leuk om te lezen hoe hij gemaakt is.
Ik ben aan al wel aan het denken hoe ik de mijne ga maken. Heb afgelopen week nog wel wat van die schattige vogeltjes gestempeld. (ik heb meestal een voorraadje maar nu waren ze op)
En deze houtnerf challenge gaat hier hopelijk mannenkaarten opleveren want die ben ik vooral nodig.
Fijne week!!
Groeten van Femminde

Je@net zei

Ook via deze weg nogmaals gefeliciteerd en wat fijn om dan zo verwend te worden met kaarten en cadeautjes.
En wat een pracht van een kaart is dit ook weer!

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Een heel mooi kaartje Nicole! Mooi in de zachte kleuren en het lieve vogeltje erop. Weer een geslaagd kaartje.

Ina ( Frysk Famke ) zei

Hi Nicole

Allereerst nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
Better let as net 🎉🎉

Wat een prachtige kaart in deze zachte tinten.

Groetnis fan Ina xx

Gerrina zei

Mooi zo met die zachte tinten! En een leuke uitdaging... Groetjes, Gerrina

Sarah zei

Super mooi. Zo zacht.
Leuke opdracht. Eens kijken of de tijd me deze keer niet te snel af is...
Fijn dat je zo verwend werd. Ik heb er ook van genoten op Mijn dag. X