Pagina's

zondag 19 maart 2023

Dutch Cardlovers Challenge #370

Het is vandaag weer tijd voor een nieuwe Dutch Card lovers challenge. Rosalien heeft hem deze keer bedacht en we willen..

Embossing op je kaart

zien. Dat mag met een embossingfolder, poeder, pasta, wat je maar wil. Ik had een tijdje geleden op een beurs een paar kleurtjes embossing glaze gekocht van Tim Holtz en hier nog nooit iets mee gedaan. Het leek me een goed moment om deze eens af te stoffen en er mee te gaan experimenteren. 

Ik heb een groot stencil gepakt en hierdoorheen de Versamark inkt gedrukt, gewoon rechtstreeks met de inktpad door het stencil op een vel wit papier. Daaarna heb ik alle kleurtjes glaze die ik had er op gestrooid en laten smelten met mijn heat gun. Ik heb daarna het stencil 180 graden gedraaid en hetzelfde nogmaals gedaan er voor zorgend dat ik steeds een andere kleur glaze op de ondergrond strooide. Hierdoor ovelappen de blaadjes elkaar en omdat het glaze transparant is ontstaan er weer nieuwe kleurtjes. 


Het paneel wat ik op deze manier gemaakt had was groot genoeg voor twee kaarten. Ik heb er rechthoeken uit gesneden en deze nog geblend met donkerblauwe Distress inkt. Het glaze gedeelte neemt geen inkt op waardoor je ook hier een mooi effect krijgt. Omdat ik de achtergrond wilde laten shinen heb ik er verder weinig aan toe gevoegd. 


Voor de binnenkant heb ik hetzelfde stencil gebruikt maar nu met distress oxide inkt. 

Stempels: XL Birthday greetings - SSS
Stencil: Floating leaves - SSS
Stanzen: 
Whirl leaves. Yay you - SSS
Inkt: Versamark- Tsukineko, Distress Oxide Ink Prize ribbon, Mermaid lagoon, Uncharted marinier, Twisted citron Ranger
Papier:  Basic white , Night of navy,- SU!, 
Verder: Embossing glaze Salty ocean, Twisted citron, Prize ribbon, Cracked pistachio - Ranger. Steentjes

Ik heb veel prezier gehad met mijn embossing experiment en ik weet zeker dat jullie ook met leuke ideeen komen.  Meedoen kan tot en met vrijdag 7 April.  Op het blog van DCL vind je alle voorbeelden van het design team en onze gastdesigner Colien. Hier kun je ook je kaartje linken.  Klik op het logo hieronder voor alle details en voorbeelden. 

Groetjes en succes!

Nicole

12 opmerkingen:

Els zei

Wat een mooie kaarten heb je voor deze challenge gemaakt. Een prachtige achtergrond met deze stencil en ook je binnenkant vind ik weer heel mooi!
Groetjes, Els

Daphne zei

Echt 2 kaarten die uit jouw handen zijn gekomen.
Ik vind ze heel mooi.

Kaartenkraam zei

Wat een mooi effect! Mooie kleurencombi en beide kaarten ook heel gaaf afgewerkt! Binnenkant ook prachtig!

groetjes van Ank

Angélique zei

Wauw, wat zijn ze gaaf! Dat heb je toch maar heel goed bedacht, die potjes blijven nu vast niet lang ongeroerd staan. Supermooie kaarten vind ik het!

Margo zei

Wat een leuke kaarten, zo mooi van kleur.
Groetjes
Margo

Rhodé zei

Prachtig gedaan! Leuk dat je de poeders zo kunt gebruiken. Zonde om ze te laten verstoffen. En je bent nu weer twee kaarten rijker!

Irene zei

Wat een kleuren, fantastisch!
XxIrene

Rosalien Zwackhalen zei

Ook al zo leuk gedaan. Wat een mooi effect geeft dat die lagen over elkaar.

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Heel mooi gedaan Nicole! Prachtige kleuren ook bij elkaar en die grotere bladeren geven een tropisch gevoel in deze regenachtige week 🌺☕️

Holly zei

Wat een leuk idee en prachtig geworden!...mooie die en stencil van SSS.

Ingen zei

Wat een geweldige kaarten! Heerlijke kleuren heb je ook gebruikt.

Kekke Kaarten zei

Wow wat is het goed gelukt met het glaze poeder! Erg mooi ook de verschillende kleuren over elkaar. Het stencil leent zich er perfect voor.