Pagina's

maandag 10 oktober 2022

Seizoenen Schets 5 - Herfst

Hoi bloggers! Niet normaal hoe snel de tijd gaat! Het is vandaag alweer onze vijfde Seizoenenpost wat betekend dat we alweer een jaar verder zijn sinds mijn eerste gezamenlijke post met Gerjon en Nicole. Het thema is natuurlijk de herfst en de schets heeft Nicole deze keer voor ons opgezocht. 

Als ik aan herfst denk, denk ik aan kleur. Dat is dus het eerste waar ik mee begin bij een kaart als deze. Ik vond twee hele oude papierblokjes van Basic Grey in mooie warme tinten. Een merk dat al jaren niet meer bestaat. Ik wilde iets van paddenstoelen of bomen erbij en al grasduinend door mijn stempels kwam ik de stempelset met de vosjes tegen waar ook wat paddenstoelen bij zaten. Verder was het een kwestie van de schets volgen. Dus je zou denken 'zo gepiept' ware het niet dat het kiezen van de juiste papiertjes bij mij altijd nog heel veel tijd in beslag neemt! Maar ja, niet erg want leuk om te doen en ik ben blij met het resultaat! 


Natuurlijk stempelde ik ook een vosje voor binnenkant, wat restjes papier doen de rest..

Stempels: Speciaal voor jou - SU!, Let's curl up - MFT
Stanzen: Let's curl up - MFT
Inkt: Versafine Clair nocture, Memento tuxedo black, Versamark - Tsukineko, Distress oxide Forest moss - Ranger, Dark indigo - PTI
Papier:  Solar white - Neenah, Persimmon, Adrift - Basic Grey
Verder: Water droplets - Nuvo, Witte gelpen,

Ook Nicole en Gerjon zijn met deze schets aan de slag geweest en ik ben dan ook heel benieuwd naar hun herfstkaartjes! Jullie ook? Hieronder vind je de linkjes. 

Gerjon - Kekke kaarten
Nicole - Pluk de dag

Groetjes en een heerlijke herfstdag! 
Nicole

15 opmerkingen:

Angélique zei

Het is een prachtige kaart geworden, het blauw staat zo ontzettend mooi bij de andere kleuren. De vosjes zijn ook super. Bij mij is papier uitzoeken ook het meest tijdrovend, maar vaak niet erg want het balderen door al die mooie vellen is geen straf.

Els zei

Een super leuke kaart met dat schattige vosje en ook op je binnenkant ligt een allerliefst vosje te slapen. Echt een leuk en lief herfstkaartje.
Groetjes, Els

Irene zei

Oh zo herkenbaar, over papiertjes kan ik ook oneindig dubben maar jij hebt hier een toffe combinatie gevonden. Ik ben dol op de warme herfstkleuren en vosjes dus vind hem enig!
XxIrene

Diny zei

Je hebt een hele mooie combinatie met je papiertjes gevonden Nicole....wat een leuke kaart...met ook weer een prachtige binnenkant!
Groetjes Diny

Marjan zei

Ja, ook hier lastig soms als ik al werk met papiertjes! Maar jij hebt er weer een geweldige combinatie van gemaakt en dat vosje is te cute!! Heel gaaf kaartje in alle opzichten, Nicole!

nicolevb zei

Oh dus we hadden een 1 jaar jubileum haha

Leuk om te lezen dat iedereen een beetje hetzelfde te werk gaat...
Geweldig kaartje weer... jouw combis zijn altijd zo mooi ...
Mooie dessin papiertjes bij elkaar en het doet zo fris aan... niet zo donker zoals herfst soms kan zijn bedoel ik dan
Ik verbaas me elke keer weer dat er 3 verschillende kaartjes uit de schets ontstaan...

Kekke Kaarten zei

Ooh inderdaad, vorig jaar zijn we begonnen met een herfstkaartje. De tijd is inderdaad om gevlogen!
De kleurtjes van je papiertjes passen erg mooi bij elkaar. Ook leuk detail dat je het papiertje onder het tekstje gescheurd hebt.
En dan zijn daar weer die geweldige vosjes, ze blijven leuk. Ik vind je kaart top en jubileumwaardig ;-)
Groetjes, Gerjon

lostinpaper zei

Loving these gorgeous Autumn colours as we are heading into Spring. Hugs x

Gerrina zei

Het zijn dan ook hele mooie papiertjes bij elkaar! Echt een vrolijke herfstkaart! Groetjes, Gerrina

Rhodé zei

Leuk, zo met dat vosje! En dan ook nog zo'n lieverd aan de binnenkant. Papiertjes uitzoeken kan best een klus zijn, hè?! Maar ik vermoed dat jij inmiddels wel een hele voorraad hebt waaruit je kunt putten. Dan zal je altijd wel iets kunnen vinden!

Marieke zei

Wat een leukerd weer! Die vosjes blijven leuk!

bolletjelucky.blogspot.com zei

Je hebt een mooie warme herfstkaart met die leuke sketch en dat schattige vosje gemaakt Nicole.
Lieve groetjes Miranda

Holly zei

Wat een lieve kaart.en leuke tekts..moet ik nu dus weer opzoeken jen de set niet..
Super leuk met die BG papiertjes..ik heb zelf ook nog veel papier van Basic grey was echt eigen stijl wat ze verkochten..wist niet dat ze gestopt zijn..Oh zo herkenbaar dat niet kunnen kiezen..LOL!

Femminde zei

Ja inderdaad niet normaal hoe snel de tijd gaat. Heb je het nu weer wat rustiger op je werk.
Je kaartje van vandaag is echt weer mooi gemaakt. Tof met die oudere papiertjes. Ja dat Basic grey kocht ik toen ook regelmatig en is ook hier nog niet op.
Alvast een fijn weekend!!
groeten van Femminde

Kaartenkraam zei

Papiertjes combineren is en blijft lastig en dus moet je ze heel zorgvuldig uitkiezen en zo te lezen in de reacties doet bijna iedereen dat zo.
Ik vind dit vooral een heel lief kaartje geworden, die vosjes zijn zo lief.

groetjes van Ank