Pagina's

maandag 24 januari 2022

Challenge 'De egel"- slimline kaart met vlinders

Nog een challenge waar ik dit weekend aan toegekomen was. Ik was eigenlijk getriggerd door het kaartje van Miranda. Ze liet een condoleance kaart zien met vlinders en toen bedacht ik dat ik die nog voor mijn voorraad moest maken. Ik weet niet waarom maar vlinders en bladeren zijn altijd heel geschikt voor dit soort kaartjes. Ik besloot dus aan de challenge mee te doen en meteen twee condoleance kaarten voor mijn voorraad te maken.

Ik heb een paneel gestanst en de zijkanten daarvan afgeplakt waarna ik met verschillende kleuren distress inkt de wolkjes erop geblend heb. De tekst en vlinders zijn er gewoon op gestempeld en behalve wat sequins heb ik er niets meer aan toegevoegd. Op dit soort kaarten wil je niet teveel toeters en bellen. 


Aan de binnenkant heb ik hetzelfde gedaan aan de onderzijde van het witte paneel en er nog een vlindertje bij gestempeld. 


Stempels: Beautiful butterflies - SSS, Condoleance - Bella Lulu
Stanzen: Slimline basics - Mama Elephant
Inkt: Versafine Onyx black - Tsukineko, Manatee, Narwal - Lawn Fawn, Distress Oxide Spreckled egg, Faded jeans, Prize ribbon, Villainous potion, Salvaged patina, Peackock feathers, Evergreen bough, Mermaid lagoon - Ranger 
Papier:  Bristol smooth - Strathmore, Soft stone - PTI, Basic black - SU
Verder: Jewel drops pale periwinkle, Sea breeze - Nuvo, Sequins

Altijd fijn om dit soort kaartjes gewoon te kunnen pakken als het nodig is. Al hoop ik natuurlijk dat het nog heel lang duurt voor ik ze gebruik.

Groetjes en bedankt voor je bezoekje!

Nicole

19 opmerkingen:

Dotty Jo zei

Stunning cards! Jo x

Angélique zei

Heel erg mooie kaarten met mooie achtergronden en prachtige vlinders.

bolletjelucky.blogspot.com zei

Heel mooi en stijlvol deze condoleancekaarten Nicole. Mooie kleuren en zo fijntjes om binnenin nog een stukje terug te laten komen.
Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij De Egel.
Lieve groetjes Miranda dt De Egel

!neke zei

Super mooie kaarten !!!
Groeten Ineke

Je@net zei

Wat zijn ze mooi geworden, Nicole!

Gerrina zei

Jij gaat lekker! Mooi zijn deze! Mooie kleuren en lekker rustig... Fijne week!

Rhodé zei

Zo mooi! En inderdaad handig om die op de pak te hebben. Fijne week!

Margreet zei

Zó mooi, Nicole. Zelfs bij zo'n kaart ook nog een mooi binnenkantje.
xxx Margreet

Dora zei

Wat mooi en zo mooi beinkt

Els zei

Wat een mooie condoleance kaarten en ook de binnenkant is heel mooi..
Groetjes, Els

Mirjam zei

Wauw wat een mooie kaart!!
Idd vind ik deze ook altijd mooi om te maken, eerst vond ik het moeilijk, maar mensen vinden het wel extra speciaal met op zo'n moment.

Hopen dat je ze nog lang zelf mag bewonderen...

Groetjes Mirjam

Holly zei

Prachtig gedaan...met die achtergrond en teksten..

Daphne zei

Prachtig vind ik ze.
De kleuren zijn heel mooi en de wolkjes goed gelukt.
Ik gebruik ook vaak vlinders voor condoleance kaarten.
Maar op de 1 of andere manier vind ik ze ook heel geschikt voor verjaardagstaarten.

Scraptastisch zei

Heel nice gedaan Nicole ook de binnenkant! Heel mooi de geblende wolkjes met vlinders!
xx Gerie

Femminde zei

Hallo Nicole,
Ik had je even gemist maar nu ben je dubbel en dwars terug met zoveel leuks. Wat een gave kaartjes heb je weer gemaakt.
Deze wil je eigenlijk niet versturen maar als het dan toch moet dan is het wel fijn om zulke mooie te kunnen versturen.
Fijne week!!
Groeten van Femminde

Kekke Kaarten zei

Mooie subtiele kaartjes Nicole! En ja, helaas zijn ze af en toe nodig :-( ....deze zullen de ontvangers zeker een troost bieden.

Danielle zei

Prachtige kaarten, die je inderdaad niet wilt versturen maar als het dan toch moet.... Ik vind ze echt heel geslaagd, ze geven me ook inspiratie want ik wil er ook weer een paar op voorraad maken!

Nelleke zei

2 geweldige kaarten heb je gemaakt. Een vlinder heeft wat symbolisch denk ik. Kijk maar naar het boekje van rupsje nooit genoeg. Dit zijn 2 mooie kaarten voor deze gelegenheid. Dank je wel voor het meedoen aan de slime line en vlinders uitdaging van de Egel. groetjes, Nelleke

nicolevb zei

Ha ha we doen mee aan de zelfde challenge
wie had dat gedacht...ikke niet haha
Maar wat een mooie bijdrage
En het past inderdaad heel mooi bij deze trieste gelegenheden
Maar ik hoop dat ze nog lang in je voorraad blijven zitten