Pagina's

zaterdag 9 maart 2019

Condoleance kaartjes

Vandaag twee kaartjes met heel toepasselijk de stempelset 'Wetlands', het regent namelijk behoorlijk vandaag. Het zijn condoleance kaartjes geworden omdat ik er laats één nodig had en toen bleek dat er geen op voorraad had. Ik moest er toen een kaartje gaan kopen en het viel nog niet mee om iets moois te vinden. Een goede reden dus om er een paar op voorraad te maken. Ik ben dan ook heel blij met dit tekststempeltje van Bella Lulu omdat ik naar oudere mensen toch liever Nederlandse teksten stuur en de meeste teksten die ik heb zijn in het Engels. 





Stempels: Wetlands - Stampin Up!, condoleance - Bella Lulu 
Stanzen: Single stitched oval - MFT
Inkt: Distress inkt Tumbled glass, Stormy sky, Peeled paint, Pumic stone, Antique linen, Weathered wood, Shaded lilac - Ranger. 
Papier: Distress watercolor cardstock - Ranger, Soft Stone - PTI
Verder: 

Het kader heb ik gestanst en toen opgehoogd met drie lagen zachtgrijs cardstock. Normaal zou ik nog wat embellishments toevoegen maar in dit geval waren wat verfspettertjes voldoende vond ik. Nu maar hopen dat deze kaartjes heel lang in de kast blijven liggen. 

Groetjes & fijn weekend! Nicole

Challenges: 


 

18 opmerkingen:

Je@net zei

Wat een mooie condoleancekaarten zijn dit, Nicole!

Kaartenkraam zei

Ik vind ze erg mooi en stijlvol.
Die Engelse teksten zijn inderdaad vaak wel mooi maar de mensen vinden het niet prettig. Zelf vind ik het geen probleem maar het zou mooi zijn als er (nog) meer Nederlandse teksten op de markt komen.
Op deze kaarten heb je ze in ieder geval mooi gebruikt.

groetjes van Ank

Marjolein zei

Inderdaad: je hoopt ze niet gauw nodig te hebben, maar de ontvangers kunnen deze kaarten dan vast ook extra waarderen. Ze zijn supermooi! En ik vind voor dit soort kaarten Nederlandse teksten ook toepasselijker dan Engelse... Groeten Marjolein

Els zei

Mooie condoleance kaarten en altijd fijn om wat op voorraad te hebben.
Ik ben al wat ouder dus ik moet vrij regelmatig dit soort kaartjes versturen. en dan met Nederlandse teksten.
Het is behoorlijk stormachtig hier, dus ik was even lekker aan de hobby.
Geniet van je weekeinde, Els

Danielle zei

Ik heb die teksten ook, wordt zeker door oudere mensen meer gewaardeerd dan Engelse teksten. Je hebt prachtige kaartjes gemaakt, daar hoeft inderdaad verder geen versiering meer op. Je hoopt ze niet nodig te hebben inderdaad, maar als je er geen hebt liggen is ook lastig.... trof het pas ook en heb toen toch een snel kaartje gemaakt.

lostinpaper zei

Loving the serene feel to these beautiful designs!

Rhodé zei

Ze zijn prachtig, ook al zou je deze kaartjes liever niet hoeven maken. Die stempeltjes zijn ideaal: die ga ik denk ik maar eens op mijn lijstje zetten.

Maria V zei

Deze zijn ook heel mooi. Inderdaad wordt je kritischer als het om kaarten kopen gaat. Met een zelf gemaakte kaart blijf je origineel.

Dora zei

Prachtige kaarten

GerJanne zei

Tja, dat herken ik. Als kaartenmaakster is en mooie kaart vinden dan moeilijker. Jouw condoleancekaartjes zijn heel gaaf. Prachtige landschapjes...
en de Nederlandse teksten zijn worden zeker bij de oudere generatie gewaardeerd. Hun Engels is vaak te ver weg gezakt. Is trouwens ook een mooi lettertype.

Colien zei

Heel mooie kaartjes, prachtige landschapjes heb je gemaakt en het kader geeft het nog eens extra diepte.
grtz Colien

Marjan zei

Prachtig met de watercolour! Rustige kaarten met mooie afbeeldingen en landschapjes! Fijn dat je meedoet met de Liftchalenge, Nicole!

Mariken zei

Wat een geweldig mooie en sfeervolle kaarten! Ik vind het zo knap! In jouw kaarten ligt een stuk gevoel, en zo moet het zijn. Ze stralen aandacht en liefde uit! Super!

Gerrina zei

Ik ben echt op zoek gegaan naar Nederlandse teksten in het jaar dat ik me (bijna) alleen op teksten heb gericht en ook blij met wat ik toen gevonden heb...
Mooi om deze set voor zulke kaartjes te gebruiken; ze zijn beide heel mooi met het over het frame stempelen!
En och, van het weekend kletsnat en bijna weggewaaid, dus vandaag maar weer een hele zwik water uit de vijver halen; die overstroomt bijna...we blijven zo wel van de straat, maar liever besteed ik die tijd met wat inkt en het raam open :) Fijne week!

Ellen zei

Gewoonweg prachtig! Allebei. Leuk ook dat je meedoet aan de challenge bij Crazy for CAS, dankjewel xxx

Cornelie zei

Helemaal in stijl allebei. Kunnen zo de winkel in wat mij betreft. Mooi. Deze sets zijn er ook wel heel geschikt voor. Erg mooi, dank je wel voor het meedoen!

Liesbeth zei

Wauw, hoe moeilijk deze kaarten ook zijn, ze zijn echt prachtig geworden! Ik vind ze heel mooi gemaakt. Je hebt er een volgster op je blog bij ;)

Groetjes,

Liesbeth

Wilma de Korte zei

Prachtige condoleancekaarten Nicole! Gezellig dat je meedoet met de challenge bij Crazy for CAS!