Pagina's

donderdag 26 oktober 2017

Drie x Kerst #1.. MFT - Cooler with you



Vorig jaar ben ik begonnen met mijn 'Drie x Kerst'-serie om zo voor december genoeg kerstkaartjes op voorraad te hebben. Omdat het me zo goed bevallen is doe ik dat dit jaar weer. Mijn doel is om rond de 50 kerstkaarten te maken. Elke keer kies ik één stempelset waar ik dan drie verschillende kaarten mee maak. 
Vandaag dus mijn eerste 'Drie x Kerst-post'. En hoewel het om drie ontwerpen gaat zijn het maar liefst 8 kaarten geworden. Dat schiet lekker op dus! Het begon eigenlijk met deze eerste kaartjes waarbij ik een achtergrond stempel en mijn distress inkten gebruikt had. 





Stempels: Cooler with you - MFT, Holiday Florals - Hero Arts
Stanzen: titched dome stax - MFT, Stitched rectangles - SSS
Inkt: Versamark, Distress inkt Mermaid Lagoon, Wilted violet, Abandonad coral, Candied apple, seedles preserves,  Peackok feathers, Salty ocean, cracked pistachio, Blueprint sketch, evergreen bough - Ranger
Papier: Bristol smooth cardstock
Verder: Ultrafine embossing powder white - Ranger, Copic markers

De uitgestanste 'koepeltjes' lagen nog op mijn bureau en ik vond het zonde om ze weg te gooien. Nog wat extra afdrukjes gemaakt en ingekleurd en toen deze kaartjes gemaakt.


Stempels: Cooler with you, Christmas sentiments - MFT, , O' Tannebaum - PTI, Holiday Florals - Hero Arts
Stanzen: Stitched dome stax - MFT,  Tag sale quilded - PTI
Inkt: Versamark, Distress inkt, Candied apple, seedles preserves,  Peackok feathers, Salty ocean, cracked pistachio, Blueprint sketch, evergreen bough - Ranger,
Real red - SU!, Berrylicious, Lavender fields - MFT
Papier: Smooth cardstock - Bristol, Hearts & stripes - MFT 
Verder: Ultrafine embossing powder white - Ranger, Copic markers

Het leek me wel grappig om één koepeltje om te draaien zodat ik een visvijvertje voor mijn ijsbeer kreeg. Dat werd kaartje 8! 



Stempels: Cooler with you - MFT, Merry & bright - SSS, Holiday Florals - Hero Arts
Stanzen: titched dome stax - MFT
Inkt: Versamark, Distress inkt, Mermaid Lagoon, Wilted violet - Ranger
Papier: Smooth cardstock - Bristol, Whisper white - SU!, Royal Velvet - PTI
Verder: Ultrafine embossing powder white - Ranger, Copic markers, Embossing folder - SU!

Met de twee kerstkaarten die ik laatst voor de kleurenchallenge maakte staat de teller nu op 10. 

Groetjes! Nicole

Drie x Kerst 2016


22 opmerkingen:

Mariken zei

Wat vind ik dit een geweldig idee van jou, en wat zijn ze ontzettend leuk en origineel geworden. Misschien ga ik dit plan wel van je overnemen, dat zet zoden aan de dijk!! In idere geval, ik ben weg van deze serie. Van jouw verjaardagspost geniet ik iedere dag, het kaartje staat hier op de kast te pronken!!

Marieke zei

Wat een leuk idee! Ik heb altijd een gebrek aan kerstkaarten, maar dit is inderdaad wel slim en ze zijn nog eens super leuk geworden ook nog!

Je@net zei

Zoooo he....jij bent even goed bezig, Nicole. En wat een super leuke serie kaarten heb je zo gemaakt!

Danielle zei

Zo slim, ik ga dat ook doen!! Want ik had me voorgenomen om op tijd te beginnen maar ik ben bang dat ik weer tijd tekort ga komen ;-) Wat zijn je kaartjes leuk, prachtige kleurtjes en leuke ontwerpen. Top gedaan weer!!

Jantine zei

Wat leuk, Nicole! Mooie kaartjes, frisse kleurtjes. Heel geslaagd. En een leuk idee, om jezelf uit te dagen 3 verschillende kaarten met 1 stempelset te maken.
Groetjes
Jantine

Thamar, zei

ik vind ze werkelijk stuk voor stuk super gaaf. mens wat kan jij dit toch goed.

Dotty Jo zei

These are just beautiful, Nicole! Jo x

GerJanne zei

Oh, dat is ook zo! En ik had bedacht dat ik dat ook zou gaan doen, omdat ik het zo leuk vind om de stempelset dan eens goed te gebruiken. Ik ben wat kerst betreft ook nog lang niet klaar, dus wie weet ga ik je achterna! Voor de wintermarkt is het misschien best leuk om toch een stapeltje kerstkaartjes te hebben. Alhoewel ik denk dat iedereen zijnkaartjes dan al op de bus heeft..
Jouw kaartjes zijn stuk voor stuk enig! Slim om die halve cirkels ook te gebruiken.
Groetjes,
GerJanne

Ellen zei

En ik maar rekenen... 3x keer kerst... 50 kaartjes... 50 : 3 = 16,66. Dat wordt nog een hele klus dacht ik toen, voor de kerst nog 16,66 van zulke blogposten maken. Blijkt 3x kerst ineens goed te zijn voor maar liefst 8 kaarten! Dan wordt het natuurlijk een hele andere rekensom, hihi. Maar wat zijn ze leuk, deze acht! Vooral de omgekeerde koepel die dan ineens een vijver wordt, vind ik geweldig!

Nelleke zei

Wat een schitterende kaartjes, groetjes, Nelleke

Nancy Soetaert zei

Van 3 naar acht om ter mooiste kaarten. Schitterend gedaan, leuk gespeeld met je restjes ook! Vind het een fantastische reeks en kijk al uit naar de volgende!
Fijne dag
Nancy

Kaartenkraam zei

Wat een hartstikke leuke serie kerstkaarten zo, heerlijke kleuren ook!

groetjes van Ank

Gerrina zei

Dat schiet heerlijk op! Leuke frisse kaarten allemaal en de vijver voor de ijsbeer is echt top! Je gaat het zo goed halen! Fijn weekend!

Colien zei

Wat een vrolijke serie, erg leuk met die toffe stempeltjes en gezellige kleurtjes!
grtz. Colien

Holly Saveur zei

wat een mega leuke kaarten...SUPER!!!

Rhodé zei

8 kaartjes! Dat schiet lekker op. En ze zien er allemaal zo leuk uit! Je hebt alles goed gebruikt door de uitgestanste stukken op de andere kaart weer te gebruiken. Ik heb je stempelset binnen, dus ik kan ook beginnen met mijn kerstkaarten;)

Angelique zei

Acht geweldige kaartjes, prachtige achtergronden heb je gemaakt en een hele leuke stempelset. Ook je twee gestempelde kaarten zijn mooi geworden.
Super dat Sverre de stage heeft gekregen. Ik hoop dat het lukt om een hospita te vinden. Wij hebben het twee jaar geleden geprobeerd in Breda maar dat is toen niet gelukt. Maar Amsterdam is wel even wat anders.
lieve groetjes Angelique

Nicole Parmentier zei

Ik ben benieuwd Rhodé, ik kom zeker even bij je kijken!

Cornelie zei

Ooohhh vet leuk deze serie en ik ben weg van de ijsbeertjes, mijn lievelings dier ;-)
Onwijs leuk ook om de vorm om te draaien en dan die banner erlangs (wat een mooie is dat) Je distress achtergrondjes zijn ook super mooi. Kortom een serie om van te smullen, erg inspirerend!
De christmas tekst op mijn blog is idd een stans. Van MFT, heb ik alweer eventjes, maar misschien ist ie er nog ;-)
Fijn weekend!

lostinpaper zei

Super duper cute Nicole, love your choice of gorgeous colours!

Stella zei

Ik kan hier naar blijven kijken; Nicole ze zijn allemaal stuk voor stuk GEWELDIG!!!
Wat een prachtige collectie; en dat schiet inderdaad lekker op. Ik geloof dat ik je idee overneem. Ik heb er nog maar 3; en moet er nog heeeeeeel veeeeel maken...

Marjan zei

Deze had ik gemist, maar wat een gave serie, Nicole!
mooi en speels en wat een leuke ijsbeertjes. Slim om meteen een serie te maken.