Pagina's

zondag 3 september 2017

Peace & Comfort

Soms moet je kaarten maken die je liever niet verstuurt. Ik zorg meestal wel dat ik condoleance kaarten op voorraad heb zodat ik snel kan reageren en ook geen kaart meer hoef te bedenken als er iemand overleden is.
Toen we terugkwamen van vakantie bleek er een buurtgenoot tijdens onze afwezigheid overleden te zijn. Ik kende hem niet zo goed maar maakte wel vaak een praatje met hem als ik de hond uitliet en wist dat hij heel ziek was. Kort daarna overleed de moeder van een vriendin.

Voor mijn gevoel moeten dit soort kaarten een beetje ingetogen zijn. Ik vind het jammer dat de tekst in het engels is maar ik heb nog geen goede teksten in het Nederlands gevonden voor dit soort kaarten. (tips zijn welkom!) Ik heb de kaartjes maar meteen in serie gemaakt, hopelijk heb ik ze voorlopig niet meer nodig maar ik wil er ook niet om verlegen zitten. 


Stempels: Deepest Sympathy - MFT, Dragonfly Dreams - Stampin Up!
Inkt: Distress Oxide twisted citron, cracked pistachio, Peacock feathers, broken china - Ranger, Versafine onyx black
Papier: Stormy Sea - PTI, Smooth white cardstock - Bristol


Stempels: Deepest Sympathy - MFT, Meadow Greens - PTI
Inkt: Distress Oxide twisted citron, cracked pistachio, Peacock feathers, broken china - Ranger, Versafine onyx black
Papier: Stormy Sea - PTI, Smooth white cardstock - Bristol


Stempels: Deepest Sympathy - MFT, Vintage leafs - Stampin Up! 
Inkt: Distress Oxide twisted citron, cracked pistachio, Peacock feathers, broken china - Ranger, Versafine onyx black
Papier: Stormy Sea - PTI, Smooth white cardstock - Bristol

Gisteren gezellig met Jolanda naar de Knots in Den Bosch geweest. Niet echt mijn beurs maar toch meer geld uitgegeven dan ik vooraf bedacht had. Wel dus met een paar leuke spulletjes thuisgekomen en de Bosche Bol braaf laten staan dit keer! 

Groetjes en bedankt voor je bezoekje,
Nicole

12 opmerkingen:

Ellen zei

Prachtige kaarten, Nicole. En handig om een voorraadje te hebben. Ik weet niet wat ik gedaan had, als ik moest kiezen tussen knutselspullen én een echte Bossche bol ;-)

Mariken zei

Was zeker gezellig om je even te spreken! Dat ik je aan je stem herken hè?! Je kaartjes zijn ontzettend mooi, het zijn niet de gemakkelijkste om te maken. Jij kunt zo prachtig handletteren, een Nedrlandse tekst zelf schrijven, is dat een optie? En Twix, dat is een Schnautzertje, helemaal zwart. Een lief en vrolijk en heel energiek beestje. Welke sets van MFT heb je gekocht? Gewoon, nieuwsgierig...Trusten voor straks!

Nancy Soetaert zei

ik maak dit soort kaartjes meestal ook in veelvoud. Heel mooi gemaakt met die mooie stempels.
Misschien zijn we mekaar gisteren wel tegengekomen op de beurs... Eigenlijk zouden we daar allemaal moeten lopen met onze naam in het groot op ons hé...

Jolanda zei

Wat een mooie ingetogen kaarten, was weer gezellig op de beurs! Lekker aan niks anders dan knutselen gedacht!

lostinpaper zei

Gorgeous set of cards Nicole!

Colien zei

Wat een prachtige kaarten! Ook al is de gelegenheid misschien niet leuk, het zal de ontvangers ervan zeker goed doen! Fijn dat de beurs geslaagd was. Ik heb even overgeslagen, wie weet de volgende keer weer... Ben wel nieuwsgierig naar je nieuwe aankopen ;-)
grtz.Colien

Je@net zei

Wat een mooie serie stijlvolle kaarten, Nicole.
Nederlandse tekst is lastig; soms werk ik met de computer, maar jij zou ze zelf wel kunnen schrijven, joh!

Gerrina zei

Ze zijn precies goed; ingetogen, vleugje kleur en mooie tekst.
Ik heb ook lang gezocht naar mooie Nederlandse teksten en heb ook nog geen echt mooie gevonden... Blijft lastig vind ik... Groetjes, Gerrina

Marjan zei

Ze zijn erg mooi en ik ben het met je eens w.b. de ingetogen stijl die deze kaarten moeten hebben. Ik kan je helaas geen tip geven voor Nederlandse stempels. Maar je zou misschien wel zelf iets kunnen maken in Word? Eerst een keer printen op A4. Je kaart vel positioneren daarop en vastplakken met Washitape en nogmaals door de printer. Ik doe dat weleens, maar het kan tricky zijn. Of inderdaad jouw eigen mooie handlettering?

Jantine zei

Prachtige kaarten, hele mooie kleuren, Nicole!
Ik heb helaas geen tip voor mooie Nederlandse teksten...
Groetjes
Jantine

GerJanne zei

Hoi Nicole,
dat is altijd schrikken bij terugkomst zo'n bericht te krijgen. Je kaartjes zijn heel mooi en stijlvol. Meer heet zo'n kaart niet nodig. Ik heb zelf twee Nederlandse teksten voor condoleance kaarten. Het lettertype vind ik niet denderend, maar ik heb ze toch maar gekocht, omdat vooral ouderen niet altijd Engels kunnen/kennen.
http://happystamp.nl/product-categorie/hs-nederlandse-teksten/

Misschien heb je wat aan de link.
Groetjes,
GerJanne

Stella zei

Nicole ze zijn prachtig. Mooi subtiel en met deze kleuren hebben ze een warme uitstraling. Het zal hen goed doen om post te krijgen. Zeker zo mooi als deze. Dat biedt troost. Ik heb zelf geen tips voor Nederlandse teksten; ik gebruik zelf ook de engelse teksten...